• 14. Saker du gör vardagligen (i stallet och till vardags)

    Jag har ingen egen häst så det kan bli svårt att berätta om båda på samma gång så jag delar upp dem i två stycken!

    VARDAGS:

    • Jag stiger upp där runt 7, gör mig i orning.
    • Där vi 20 över 8 går jag ut till kaninen och ger han mat, sen trampar jag vidare mot skolan!
    • 08.30 så sitter jag i skolbänken (om jag inte har kommit försent)
    08-30-11.50 så har jag lektioner och däremellan rast.
    • 11.50 Har jag lunch!
    • 12.30 börjar mina lektioner om
    • 15.00 slutar jag!
    • 15.10 så sitter jag hemma, förmodligen framför datorn.
    • 16.30, kommer mamma hem. Äter middag!
    • 17.00 sätter jag mig vid datorn igen tills jag går och lägger mig. :)

    STALLET:

    • Mockar
    • Fyller höpåsar och foderhinken.
    • Tar in hästen, gör den i ordning.
    • Sadlar och tränsar.
    • Sätter på mig hjälmen.
    • Sitter upp och rider iväg i ca. 50 min!
    • Kommer tillbaka, sadlar och tränsar av.
    • Borstar av
    • Släpper ut hästen i hagen
    • Sopar och gör snyggt i stallet!


    Så brukar min vardag se ut! :)



    Kommentarer












    Trackback