• FULL RULLE!

    Imorse så vaknade jag vid halv nip och tätt inpå så får jag ett SMS utav Linnea och frågar om jag vill komma
    och rida hennes suuuuperfina ponny Avanlanche där mitt på dagen. Och självklart svarade jag ja! :D Mamma
    skulle lix upp till stan och skjutsa Petra och Majken till Norrvalla där de hade fotbolls cup. Efter att vi hade
    lämnat dem så for vi vidare till Myckle. Jag hade fått beskrivningar utav Linnea vars stallet låg, så lite senare
    så var vi framme. Mamma for sedan tillbaka och kollade på när de spelade fotboll. Linnea tog in Avve och sen
    så gjorde vi iordning honom, verkligen en supersnäll ponny! Sedan så tog vi ut honom på gården och jag satt
    upp. Kändes så konstigt att sitta på en ponny när man är så van att oftast rida stora hästar, haha. ;)

    Jag skrittade runt hagarna där travhästarna stod och tillbaka. Sen så red jag lite grann på gårdsplanen och    
    travade sedan. Han är verkligen hur fin som helst! Lite trög för skänkeln men det var inga problem! :D  Red
    mest på en volt i båda varven, satt ned lite grann också. Linnea hoppade sedan upp och visade lite smått hur
    hon brukar rida han så då fick jag lite mer insperation. Sedan så hoppade jag upp igen och fortsatte att trava,
    pillade lite med innertygeln och drev på massor med skänklarna och i slutet så kändes det riktigt bra, kanske
    inte såg så jättefint ut men huvudsaken är att det känns bra :) For sedan och red mot hagarna igen där jag
    galopperade en raksträcka. Avve är verkligen svinduktig i ridningen och kan iprincip allt. Gjorde t.ex galopp-
    ombyten varannat utan problem. For en till vända och stod upp i lättsits, Avve tyckte det var kul och kickade
    bakut. Haha hur sött som helst! Fortsatte bara och red en vända till. Sen så hoppade Linnea upp och for en
    vända till.

    Sedan så gick vi in till stallet med honom och tog av honom all utrustning. Pysslade om honom och la på      
    täckena. Sedan så släppte vi ut honom i hagen. Linnea visade mig runt så jag hade koll på vars allting fanns.
    Fick också testa något nytt, nämligen mocka i papper. De flesta stall brukar ju ha spån men papper är både
    billigare och det dammar inte heller. Dock så var det mycket svårare än att mocka i spån, gick inte att sila
    mellan, haha! Sedan så gick vi in till henne där hennes mamma hade gjort varma mackor, skitgoda! Sen så
    var jag tvungen att fara då jag hade en buss att passa. Så jag sa kramade Linnea hejdå och gick sedan ut till busshållplatsen. Lite senare så kom bussen och jag var påväg in till stan. Mamma hämtade sedan upp mig på busstation sen så for vi mot nästa stall! :)

    Bjuder på en mobilbild med sämst kvalité, fina Avalanche! ♥





    Kommentarer












    Trackback