• MARKARBETE

    Idag så hade vi markarbete på ridningen och jag skulle rida superponnyn Fandango

    I början så var han riktigt taggad, försökte få honom att skritta saktare då han mest trippade fram. Vi började
    sedan trava och red på stora 8-volten. Han blev genast lugnare och mer avslappnad. Ställde åt olika håll samt
    ramade in honom med skänklarna då han har en viss tendens att skicka ut ytterbogen. Vi hade ju markarbete
    så Lena la fram 3 bommar efter varann på volten. Så vi travade över dem och han var skitduktig! Ibland så
    skickade han ut bogen men ingen skada skedd. :)

    Sedan så red vi lite på volterna och fortsatte på samma övning med bommarna. Efter ett tag så ställde vi upp
    på medelinjen och skulle hoppa några små sockerbitar på 50 cm (?). Vi skulle också räkna galoppsprången,
    fruktansvärt nyttigt att göra de! Fandango skulle få in 4 st, första gången så blev det 5 då han blev vinglig
    mellan hinderna men andra gånger så fick vi in 4 språng! :D  Fandango är verkligen hur rolig som helst att
    hoppa! Även om det bara var små hinder så är han en ponny som ger allt. Första gången jag "hoppar" honom
    också, var lite spännande men det gick ju skitbra så! :D  Sedan så skrittade vi av, gav honom massa beröm
    för det hade han verkligen förtjänat!

    Förövrigt så använde jag min säkerhetsväst för första gången, den var riktigt skön och hjälpte till en hel del
    med sitsen! Den är ju aldrig använd så nu när jag markarbetar/hoppar så kommer jag att börja använda    
    den varje gång. Onödigt att bara låta den ligga och bara ha den på klubbtävlingar + att den hjälper till med 
    sitsen! ;)    

    Jag och Fandango blev visst med på bild idag, så jag slänger upp dem!
    Foto: Hannah Steinwall










    Kommentarer
    Postat av: Nelly

    Blir lite rädd:S du får ju inte börja gilla han lika mycket som jag;D<3

    2012-02-21 @ 17:13:40
    URL: http://rosaponnygrisen.blogg.se/












    Trackback