• PRASO

    Idag så hade jag min "PRASO-dag" som spenderades på Kaplanskolan - inriktning samhälls.
    Vi gick in i aulan och lyssnade då ledarna berättade lite om inriktningarna som finns. Vi hade en
    kort rast. Jag gick till cafét och köpte en macka och dricka för att stilla hungern. En journalist    
    från Norran kom och berättade lite för oss om sin "karriär". Han pratade väl i någontimme, men
    intressant var det! 

    Efter att ha lyssnat på journalisten så fick några 1:or från samhälls prata med oss och besvara
    våra frågor. Sen så visade de oss också runt, en väldigt stor skola. 900 elever, alltså 400 elever
    mer än på hela Bureskolan! De fanns många klassrum och korridorer, tur att vi inte gick själva. 
    I så fall så hade vi nog utan tvekan tappat bort oss! Vi fick veta lite om hur lektionerna var och  
    se oss omkring rättare sagt. Sen så var det rast, träffade nämligen Erika som jag inte har sett 
    på snart 2 år! Så det var kul, vi pratade lite och jag frågade lite om linjen och de verkade då inte
    vara något fel på dem. :)

    Vi gick sedan tillbaka och hade en sista "lektion" eller vad man ska kalla det,  vi fick fylla i ett
    papper och skriva vad vi tyckte var bra och dåligt och vad man själv ville skriva.   Jag tyckte att
    samhälls verkar vara en väldigt bra linje! Kaplan verkar inte heller vara en sån dålig skola,  men
    jag har trotsallt 1 år kvar mig att bestämma så jag ska inte göra några förhastade beslut redan
    nu. ;)



    Kommentarer












    Trackback