• Fråga till er läsare!

    Har tänkt mycket på det här med att sälja saker, som du fått av någon annan..
    ex. partner, mamma, pappa, syskon, farmor. Jaa, you name it!


    Är det rätt att sälja något som du fått av någon annan?

    Jag själv tycker väl att det känns lite "fel", det är inte fel men..
    Om man verkligen har lagt ut pengar på något till, typ en kompis. Sen så säljer h*n prylen vidare efter att ha haft den ett tag. Det är ju en annan sak om ursprungliga köparen får tillbaka pengarna än att ta dom själv.
    Nu syftar jag på hästprylar mestadels, som t.ex om man har fått ett schabrak av sin mormor men man har en viss anledning varför man inte vill använda det. Vad ska man göra då? Sälja så det gör någon nytta, eller låta det ligga och damma "bara för att man fick det av mormor?"..

    Känner mig lite fundersam gällande denna fråga. Jag har ett par saker som jag gärna skulle vilja sälja, men det är ju det.. Jag har ju fått iprinci allt! Om man nu vill sälja det ville man då ha det nog mycket i början? Saker som jag köpt för egna pengar vill jag inte sälja. Också en annan sak är om man efter ett tag upptäckt att prylen inte passar sin häst eller sig själv och säljer vidare så man kan köpa något liknande. Det är ju okej, enligt mig..'


    Hur tänker ni? Hur gör ni gällande saker man har fått av någon, men man vill sälja?
    Tacksam för svar!

    // Sandra :)

    Kommentarer
    Postat av: Camilla Robertsson

    om man återinvesterar pengarna i nya hästprylar som man använder så tycker jag att det känns helt okej ändå! bättre det än att grejerna bara ligger. :)

    Svar: bra svar! ;)
    Sandra Ledin

    2013-04-14 @ 19:37:51
    URL: http://unafraid.blogg.se/
    Postat av: Johanna

    Jag känner att man kanske inte ska sälja det vidare direkt man har fått grejjen.

    tex jag fick en jättesnygg lampa av mamma som jag hade i min lägenhet i bureå, men nu passar den inte nånstans i mitt å mickes hus, så då är det bättre att sälja den istället för att låta den stå och damma ihop i förrådet. Sen får pengarna som jag får för lampan gå till en annan lampa, eller nåt annat, som passar bättre in i vårat hus, på så vis har ju ändå inte pengarna som grejjen köptes för varit slöseri utan fortfarande gått till något man vill ha och kanske behöver bättre.

    Om du fattar hur jag menar? :)

    Svar: förstår precis! borde känna mindre ångest nu haha..
    Sandra Ledin

    2013-04-14 @ 19:48:30












    Trackback