• Nog har jag allt saknat min viting...

    Nu har jag äntligen kommit hem!

    Efter 3 dagar utan min skrutt så blev det verkligen ett happy moment då jag såg henne i hagen idag. :')
    Uscha så tråkigt det har varit utan henne, min fina lilla ögonsten! 

    Jag kunde inte hålla mig så jag for ut på en liten skrittur nu på kvällskvisten.
    Idag så red jag barbacka till rakbanan och vände hem. Hurran var seg från början, gillas starkt!!
    Jag kände mig så lugn och avslappnad.


    Testade rida med mitt bling-bling träns idag "bara för att". Det var längesen nu! 

    Hade det tvådelade och det var också ett bra tag sen jag red på det. I alla fall så var Hurran lugn som jag nyss skrev, hon var jättefin och arbetade på i ett jättebra tempo! Kom upp några farliga och otäcka saker under ritten också, men inte så värst hemska. De kunde varit 100000000000 gånger värre!
    Utomhus är det ju alltid svårare att rida ihop en häst då det finns triljoner mer störmoment än inne på en ridbana eller i ett ridhus! Men idag så gjorde vi det riktigt bra, jag är alldeles för fokuserad på smådetaljer som inte ens är värda en tanke! Men vi gör framsteg! Från första ritten till nu är det oslagbart!


    Förr hade jag en häst som alltid var seg och inte ville fram vissa gånger.
    Nu har jag ett krutpaket som håller på att sprängas när som helst. xD
    Vissa ställen var så farliga att hon inte visste vad och totalvägrade att gå förbi!
    På ena stället brukar vi köra galoppintevaller och på andra stället så rider vi förbi utan problem!

    Shit vad vi har ändrats utan att jag inte ens tänker på det! Varenda dag med henne är så jävla rolig,
    vi gör framsteg hela tiden!



    Om det nu går dåligt att jobba ihop henne på en uteritt så är det inte så mycket att göra åt, utan det är bara att göra det bästa av situationen. =)


    Kommentarer












    Trackback