• Rosa outfit!!!

    Idag så var Hurran klädd i rosa, ceris och röd outfit! Longerade idag som träning på bandet mellan häst och ryttare. Hurran var så himla duktig och lyhörd. Stannade på fläcken där jag stannade till, följde efter mig som en stalker och lyssnade på mina kommandon.

    Igår körde vi transporten till stallet så den är beredd för helgen. Hurran fick nosa på den idag, lite konstig var den ju men he funka! ;D

    Gick bredvid henne när hon skrittade och gick sen in på volten när det var dags att trava. En riktig slöfock var hon!
    Fick smacka som en dåre. XD

    Sen vat det dags för galopp!
    Förut vägrade Hurran att fatta galopp, nu behöver jag bara använda rösten för att hon ska galoppera, nån gång får man ha spöet till hjälp men inte lika ofta som förut. Då var jag tvungen att använda det varenda fattning och slå lite i marken.

    Men så bra som det gick idag har det aldrig gått tidigare, och bättre går det med tiden! =)

    När passet var som över stog jag och viftade med spöet hit och dit och det lät men Hurran bryr sig inte, spelar ingen roll om man viftar bakanför, ovanför, frammanför eller på sidan. Helt cool!


    Nu börjar vi TAGGA inför helgens kurs, kommer bli svinigt roligt kan jag lova! 😃


    Hurris aka pink panther, fin som få!


    Kommentarer












    Trackback