• Hästarna i stallet

    Har tidigare fått en fråga om att visa runt i stallet som jag står i. Har länge funderat på om jag verkligen ska göra det då det inte bara är jag som har hästen där + att det inte är jag som äger det. Men! Tänkte i allafall visa hästarna som står i samma stall.

    Steffi l
    född 1999.
    Svenskt Halvblod.


    Steffi "Fiffi" är en väldigt nyfiken häst som också kan vara rätt tittig. Steffi har deltagit i inomhus SM 2009
    med Frida(på bilden) och tävlat 1.50 klasser. 


    Niobe
    2005
    Svenskt Halvblod

    Snibb som hon kallas är ett sto på 7 år, tävlad upp till 90-95 hoppning. Haft två föl. En riktigt chill häst!
    Ibland när hon står i gången så somnar hon haha :)

    Apple Hurricane
    född 1997
    KWPN / Exmoor ponny

    Hurran som är min egna häst är tränad MSV hoppning och LB/LA dressyr. Hurran har aldrit blivit startad
    i dressyr tidigare, Hurran är tävlad t.o.m LA hoppning. Hon är också stallets äldsta sto. Till sommaren
    hoppas jag på att få komma ut på tävlingar med henne och göra våra första starter ihop. :)

    Watzon 
    född 2010
    Fullblodskorsning

    Watzon är en 3årig fullblodskorsning som mot sommaren ska börja ridas in. Skrutt som vi kallar han är
    extremt lugn och cool i all hantering. Longeras med utrustning utan några problem. Går alltid in sist från
    hagen.

    Ruhzack
    född 1997
    Svenskt Halvblod (?)


    Russe är stallets äldsta herre. Han är utbildad MSV dressyr och är påbörajad piaff och passage. Tyvärr
    så har oturen följt med honom och gjort honom halt under hösten men är nu mera igång och rids ut på
    turer. Till sommaren ska de börja rida på banan.

    (Watzon & Russe i gamla stallet)
     

    Kommentarer
    Postat av: jasse

    Har följt din blogg ett tag och tycker den är jätte bra!:)
    Kolla in min?:) nattstad.se/Jasminejohansson skriv gärna vad du tycker om den!:)

    2013-02-25 @ 19:54:20
    URL: http://nattstad.se/Jasminejohansson
    Postat av: janina

    Han är Halvblod/Fullblod, russe alltså ;)

    2013-02-25 @ 22:24:57












    Trackback