• Arg

    Under hela högstadiet så tycker jag att vi 97or har haft en väldig "otur", som lärarna kallar det.

    I 8an så kom det nya betygssystemet, det så kallade "E,C,A". Lärarna sa att vi var ju som lite försökskaniner nu då dem skulle sätta betyg på oss. De sa att de inte riktigt visste hur de skulle sätta betygen så att de kunde bli små missförstånd.

    Hur i hela helvetet är det acceptabelt?
    Tänk om jag bara fått ett E fast jag förtjänat ett C? Bara för att lärarna inte vet hur de ska bedömma en?!??!

    Jag hatar betyg rent allmänt, tycker det är så jävla fel att någon ska peka ut en på hur bra man är på saker och ting. Tänk de stackars ungdomarna som får presentationsångest bara för att de inte fick A på matteprovet? Det är så hemskt.. Själv är jag inte sån som grinar om det skulle gå skit på ett prov eller liknande, det finns värre saker att oroa sig om! Men inte är det helt fel att få ett högt betyg, tror inte någon skulle neka ett A!



    Hur som helst, i slutet av 8an fick vi reda på att vi skulle slås ihop till EN klass, vi är alltså nästan 40 pers i en klass, yaay.. Men dock så är vi uppdelade hela tiden, i matte tillexempel. Då fick halva A och halva B byta plats. Sen finns det dom som får extra hjälp i vissa ämnen som inte sitter med på vissa lektioner.

    Nu i 9an, en lärare sa upp sig från jobbet. Han hade våran tyska och svenska.
    Sen efter jullovet så har vi inte haft någon lärare med behörighet i varken tyska eller svenska. Vi har haft en tyska vikare som inte alls har haft någon behörighet.. Han har kört lastbil till tyskland.
    Haha fattar ni vilket skämt våran undervisning är?

    Sen så har vi 9or som gått tyska missat MER än hälften av undervisningen. Läraren har varit borta i sammanlagt 1 ½ år. Så halva våran undervisning har inte existerat. Så vi är inte lika lärda som vi skulle kunnat vara som en "normal" tyska klass. Nu har vi äntligen fått en lärare som har behörighet inom tyska! Hon ska sätta betyg på oss och har oss på varje(?) tyska lektion, kan inte säga mer än annat att hon är fan bra!



    Men i svenska.. vi har våran "tyskalärarinna" och en annan vikare som ska hålla i våran svenska. Vikarien och den andra läraren som håller i extrahjälpen ska betygsätta oss. Extrahjälps läraren är ALDRIG med på våra lektioner och den andra vikaren bara varannan gång.

    Jag fattar inte hur det här ska gå ihop? På riktigt, det finns tre ämnen som man MÅSTE vara godkända i. Svenska, engelska och matte. Sen några till ämnen men dem här är de VIKTIGASTE. Och vi har inte ens en lärare med behörighet, vafan?

    Vad är det här för jävla lekstuga? - Jag förstår inte, det är livsviktigt med betygen för att kunna söka gymnasium, plugga vidare och framför allt få ett jobb!!!!

    Inte nog med det, våran underbara musiklärare har tagit på sig en tjänst som "vice-rektor"..
    Så, nu är vi utan en riktig musiklärare.. Vi har en tjej som vikare eller vad man nu ska kalla det. Vet inte om hon har behörighet, men ni förstår.

    I 8.an skulle jag ha fått byta skola om jag hade velat, för att vi skulle bli så många i klassen.
    (vi var alla elever i samma klass i 5an, slutade i typ kaos).



    I 7an slutade min mentor att jobba här, sen 7an har jag bytt mentor varje termin.  Känns sådär lagomt stabilt..
    Vi fick en annan mentor efter att min första hade slutat. Sen skulle hon vara mamma ledig. Då fick vi en man som vi hade en termin. Sen kom hon tillbaka från mammaledigheten.
    Hade det inte varit lika bra att låta mannen vara vår mentor tills vi hade gårr ut 9an eller nåt? Tanken är ju att man ska ha samma mentor tills man går ut 9an..


    Men icket, heja Bureskolan!
    Världens bästa plugg där man har chansen att utvecklas och bli något <33333


    Kommentarer
    Postat av: Anonym

    Bureskolan sug ;)!

    2013-03-20 @ 22:34:56
    URL: http://esiz.blogg.se












    Trackback