• Händelserik dag..

    Ber om ursäkt för att det inte har blivit så mycket skrivet här på sista tiden. Bloggar jag så gör jag det oftast från telefonen men nu har jag slut surf så :( </3

    Idag var vi i Bygdsiljum med hela högstadiet och åkte skidor, till och med jag på typ ett halvt ben var med och åkte! Testade åka en brantare backe som var typ bara is, uscha vad man fick ploga! Föll inte en enda gång, det kan ju bero på att jag åker som en kärring, sätter inte livet som insats längre haha...

    Sen så kom jag hem och var rätt lagom mörbultad så jag lägger mig och sover en stund. Prick 4 var pappa hemma med skrovmål. Oerhört tidigt för att vara han, sen berättade han att det har skett en olycka på jobbet som jag inte tänker skriva här.. Usch så hemskt det var men pappa klarade sig, fy helvete så illa det kunde ha gått.. :'( ♥



    Har också ridit ett barbacka pass på Hurran idag, det var lite markarbetsbommar som var upphöjda vartannat och ett litet hinder på 20 cm kvar på banan så red lite över dom med. Idag så red jag mest på långa tyglar, krävde inte alls mycket. Gynnade nog underhalsen på fel sätt, haha.. Men hon kom ner på fri vilja också i mitten av passet, himla dutti gumma ♥

    Gjorde verkligen alla möjliga övningar idag, snett igenom och ökad trav. Vända rätt över med halt vid X, volter, jaa... vad gjorde jag inte? Hon hade verkligen ett fint tempo idag! Lite lat i galoppen, så fick driva mycket med sätet och göra ponnysparkar i sinne. Inte att åka utan jobba, hade varken sporrar eller spö idag.Tycker att hon har börjat bli mer lyhörd på mina hjälper + att jag vet hur jag ska göra för att få till det rätt!
    De upphöjda bommarna fick henne verkligen att lyfta på fossigarna, hon gjorde ju värsta passagen ;D

    Idag har vi dessutom 7 månader tillsammans, fina gumman ♥




    Kommentarer












    Trackback