• Just det!

    Har ju glömt att berätta om gårdagens roliga uteritt med Charlotte!

    Igår kväll efter att jag hade ätit middag for jag till stallet och red ut en sväng. I samma veva kom Charlotte så vi for ut tillsammans, riktigt längesen sist man hade med sig någon ut! :)

    Vi red till rakbanan, som förövrigt är den enda ridvägen som går att rida på nu.
    Hurran var som vanligt glad och pigg, överdrivet pigg.. Russe hade blivit vaccinerad samma dag så han var lite lugnare, som tur var fick han ju en liten energikick då vitnos var med och styrde upp det hela. 

    Förra onsdagen, då jag och Hurran for ut själva så var hon så fruktansvärt fin. Det har hon varit varenda ritt sedan dess! Samlad galopp och inte alls lika tittig som hon var förr. Fokusering gör susen! Yes, låter alltid min häst göra som hon vill, rider aldrig ihop henne. Hahahh gud så ironi kan vara kul ibland! Skojjar ju bara!
     

    WE, hur som helst. Igår när vi galopperade på rakan så blev hon ju lite taggad då R var före, det är ju faktiskt en tävling.. Man måste ju vara först!! (enligt hurrans syn på saken)...

    Vi fortsatte över E4an och jag tog täten, blir lite lättare att reglera tempo och välja sin egen gångart då. En farlig jääätte pöl som var lite konstig, inget annat som var läskigt idag. Vi fortsatte mot burmoran och just före husen så vände vi igen och red mot E4an. Hurran var ju som sagt galet taggad och ville ju springaaa. Hon gick endå i ett bra tempo och lyssnade på mig och gick jättefint! Men då var det tråkigt, så hon försökte "länga" halsen och ta tyglarna ut handen från mig, då tog jag tillbaka henne och TJOHOOOO!!!!
    Världens bocksprång fick jag åka på! Lite klurig är hon den där gamtanten ;)

    Som tur var satt jag kvar och ingen skada skedd, lite sur min från mig sen skrattade jag bara åt det xD
    Nog är det allt kul med en häst som har lite bus och fanskap i sig! Tanten <333

     

    Kommentarer












    Trackback