• TÄVLING!

     
    Idag så var det tävling för mig och Hurricane på SURF.
    Dagen började kl 4 på morgonen med endast 4 timmars sömn. Jag hade med mig min trogne pappa och min fina vän Maja ♥

    Framridning LD:
    Jag red inte fram så länge, ofrivilligt då jag var lite dåligt ute i tid. Red i alla gångarter och kände på henne. Hon var inte så värst framåt vilket jag sedan märkte inne på banan. Framhoppningen var 1/4 av manegen så det var jääättetight, gillade inte alls den men jag hoppade ett var hinder och vi kom stort på dem båda gångerna.

    LD - 80 cm:
    Banan var väldigt enkel, jag satsade på att vara felfri och rida en stilig ritt. Men jag har mina nerver och glömmer ofta bort vissa saker, som hur bra det går på träningar och alla som stöttar och tror på oss. Så då blir man som en nybörjare som ska hoppa bana. Jag red på för dåligt och det fanns ingen bra takt, men med en schysst häst så gjorde vi en felfri runda och fick en blågul rosett. ♥ (clear round).

         
     


    Framridning LC:
    Nu var det fler hinder inne på banan, men det var inte heller några problem att hålla reda på! Den här gången var jag ute i alldeles för god tid med framridningen. Hurran kändes framåt, reglerbar och hon var på hugget. Jag var skitnöjd! Hon sparkade till och med bakut, vilket är ett tecken på att hon är med! Gick sedan in på framhoppningen, det gick inge bra.. Men jag valde att vänta och se hur hon blir inne på banan. 

    LC - 90 cm:
    Inne på banan fick hon en jädra sprutt, jag själv tyckte (som vanligt) att det gick för fort men det var nästan under tempo. Banan satt som den skulle och jag red på! Lite slarvigt dock, jag fick en bom ner på tvåan eller trean. Ett stopp på 9an och 11 tror jag att det var. Sista stoppet så lutade jag mig faktiskt framåt så då vart det stopp. Ska granska min ritt noggrannare när jag får filmen! Eftersom att det bev två stopp så fick jag 21 totalfel, synd!

    Men ni ska vet att jag var så nöjd endå, att jag fick upp tempot och kom ihåg banan! Efter min ritt så kom det glädjetårar och allt, det är verkligen så kul och tävla och jag har en sådan grym ponny! ♥♥

    Detta var också min 3e tävling, de ni!


    Kommentarer
    Postat av: ellen

    Åh vad fina ni är tillsammans! Ni passar verkligen ihop ! :D

    Tycker du ska vara otroligt nöjd med ditt tävlingsresultat!:D!!

    Svar: Aww tack!
    Ja men ellerhur de kom en tår av lycka efter 90 även om jag hade 21 fel men vad u helvete, tävlat 3 gånger med endå fina resultat! Haft hästen i ett år och tränat för tränare knappt 20 gånger, kan bara bli bättre! <3
    Sandra Ledin

    2013-11-10 @ 21:31:49
    URL: http://jagellens.blogg.se
    Postat av: Kajsa

    Ni är jätteduktiga, grattis till nollan! :D

    Svar: Tack så mycket!:D
    Sandra Ledin

    2013-11-10 @ 23:07:32
    URL: http://kajsaochtuvas.blogg.se/












    Trackback