• FREDAG - THE DAY BEFORE IT HAPPENDS!

    Idag så är det fredag likamed att imorn är det julafton! =D

    Har varit en lugn dag hittills, vakande vid halv åtta i morse oönskat. Hatar att vara lättväckt..
    Låg kvar och drog mig i någon timme sen bestämde jag mig för att kliva upp! Tog bara på mig någon tröja
    och käkade frukost. Sen ringde jag pappa och frågade om han skulle in till stan idag, vilket han då skulle! :)
    Så jag väntade några timmar tills han hade jobbat klart sen for vi upp till stan. Lina ringde bara någon timme
    efter att jag hade pratat med pappa. Hon kom förbi med Lukas en snabbis, hon skulle låna kameraladdaren
    då hon hade glömt sin i Burträsk. Rätt trist att inte ha någon ström i kameran på julafton osv.. =(

    Pappa ringde efter några timmar och sa att han var påväg hem, så jag tog bara på mig något sen åkte vi
    iväg till stan! :)  Tog med mig säkerhetsvästen och alla kvitton och hoppades på det bästa. När vi var där
    så gick vi in och lämnade igen den. Vi tog inte tillbaka pengarna utan lät de vara så vi kunde bara hämta
    ut västen när den hade anlänt. Kändes skönt att den fanns kvar, skönaste västen som jag provat på länge.
    Och den är inte så farligt dyr heller + att den är supersnygg! ;D  Dom hade så mycket erbjudanden i butiken
    så jag gick runt och kollade lite. Testade ett par Tretorn stövlar, dock var de ett par 36:or så de var vääälidgt små. Men provade bara på kul somsagt. Kollade också på Veredus Guarnieri stövlar, de var i storlek 40 så dem
    var på tok förstora! Kunde inte ens dra upp kedjan. xD  Från oseriöst till serisöt så kom jag på att jag skulle försöka tvätta hjälmen nån dag till veckan. Så köpte läderfett(till snörerna) och en lädertvål så jag kan smörja
    in stövlarna lite då och då.

    Gick runt och kollade lite mer och hittade en Jacson väst, har spanat in den förr. Tycker den är sjukt snygg
    så jag var tvungen att testa den. Såg att det var 40 % på alla västar, blev värsta pangpriset! Den satt också
    bra så jag fick den utav pappa, som en julklapp. Snäll som han är ♥ Vi gick och betalade och sen for vi och käkade på Sibylla. Träffade Johanna som rår om Gulden. :D Var ett tag sen man såg henne, tråkgit nog. 
    Guldis har borta en sko men så fort han har fått på sig en ny så ska hon höra av sig, taggad som bara den!
    Pappa och jag satt där ett tag och käkade sen så sa jag Hejdå till Johanna och vi for hemåt. Höll på att halka
    ihjäl mig utanför Sibylla (ovanligt). Inte så roligt underlag just nu, helt sjukt vad halt det är! Nu är det ju jul
    om ca 3 timmar och det är knappt någon snö alls, tragiskt!  Förra julen var det ju redan 1 meter i November!
    Vill ta fram sparken så jag slipper sätta mitt liv på spel varenda gång man går utanför huset. ;)

    Slänger upp på dagens fynd! Btw, fick en present från Royal också, inte helt fel! :)




    Kommentarer












    Trackback