• FRIDAY

    Idag så vaknade jag och Linus där kring 10, var hur trött som helst.. Kunde lätt sova i evigheter!
    Men tillslut gick vi upp och fikade, idag så var det tänkt att det skulle vara en rätt lugn dag. Linus
    skulle på gymmet och jag skulle vara hemma. Men då ringer Lina och frågar om jag vill följa med
    ut och rida på Iris och Lukas. Svarade självklart ja! :D

    I samma veva som Linus for till gymmet så gick jag till mamma för att byta om, gick från pappa dit.
    Finns roligare saker. ;)  Har så korta ben så det tar så lång tid att gå. Men fram kom jag! Låste upp
    och bytte om. Valde att bara ha långkallingar och ridbyxor eftersom det inte var så hemskt kallt. Tog
    två par strumpor, ett par tunnare och ett par tjockare. Snörde på mig jackan och av mot stallet! Orkade
    inte gå dit så jag tog mammas cykel, riktigt nasty att vi inte har skruvat ihop min nya hoj. Ska be pappa
    göra det till veckan så det blir säkert jättebra!

    Framme vid stallet så har Lina redan sadlat Iris åt mig, var så fruktansvärt seg dit, hihi. :$
    Johanna kom in och frågade om jag inte ville låna hennes gamla "Naturbruks" overall. Tog på mig
    den istället och lät jackan hänga kvar inne i stallet. Blev rätt stilig, men något stor var den! Men jag och
    Lina matchade varandra i alla fall. ;)  Tränsade Iris och skrittade sedan iväg! Lina sa att hon förmodligen
    kommer att testa mig vilket hon också gjorde.. Vi hann skritta till bron sen började hon tjura lite. Hon är
    "rädd/skygg" vet inte vilket ord jag ska använda men i alla fall så gillar hon inte bilar. Lina och jag tog träbron
    istället där det gick lättre att komma över. Pratade lugnt med henne sen var vi över på andra sidan! :)

    Vi red mot tallbacka och for mot hästkroken sen, hon var lite seg och halkade efter lite då och då men
    det var ingen fara. :P  Vi red mot "Hoppfrida" och fortsatte den vägen mot hästkroken. Efter stenarna så skulle 
    vi ta en galopp. Vi red sedan förbi dem och fattade galopp. Jäklar vad den hästen kan galoppera! Vi travade en liten bit och saktade sedan av till skritt. Iris är verkligen inte en lättriden häst! Mycket att hålla koll på en och
    samma gång, inte direkt min starka sida. ;)

    Sedan for vi mot Dag, Lina gick lite före och började trava. Så jag lät Iris också göra det. Sen ville hon
    galoppera, men hon fick bara trava för mig. Då blev hon tvärsöver och drar ett bocksprång. xD Men
    det kände jag nästan inte av, hihi busig häst. Sedan så skrittade vi hem, fick en massa beröm utav mig.
    Gick in i stallet och tog av henne grejorna samt jätteoverallen. Hon är verkligen en skitfin häst!
    Bara man lär sig hur man ska rida henne, vilket jag inte gjorde idag! ;)

    Slänger upp en bild på henne från i sommras då vi släppte hästarna på bete:



    Det kunde ha gått bättre att rida idag men det var som sagt första gången, men jag är endå nöjd efter dagens uteritt! :)



    Kommentarer












    Trackback