• ONSDAG

    Idag så har det varit en väldigt lugn dag, steg upp 20 över 7 och gjorde mig klar, kom lite sent till skolan
    men sprang upp till tyskan. Vi fick göra julkort och skriva på tyska. Haha gjord ett grönt stort julkort till
    pappa, ritade några streckgubbar med tomteluva på. Hoppas han tycker om den! Sen så hade vi fysik, vi
    fick se 2 filmer som handlade om trycket och sen så fick vi sluta. Blev också en rätt chill lektion på SO:n,
    vi skrev lite stödord och inget mer. På engelskan fick vi också se film, riktigt schyssta lärare så låter oss
    slappa nu de sista dagarna.

    Efter lunch så hade vi musik, vi hade vikarie så hon gav oss i uppgift att bilda en grupp på 4 pers och
    framföra en låt. Var dock bara två grupper som uppträdde, ena började jag faktiskt gråta utav skratt
    och den andra gruppen hade väl tagit uppgiften lite mer seriöst. ;) Jag själv uppträdde aldrig, spelade
    på gitarren istället. Börjar sitta lite bättre nu, ska be Jörgen hjälpa mig lite så att jag ska få kläm på
    det där tillslut! Efter mycket skratt och gråt så gick vi till svenskan, vi satt och skulle diskutera hur
    stereotyper för tjejer,killar och lärare är. Jag fick rita och visa hur vi tänkte om stereotyper fick oxå
    hjälp utav några fler i gruppen. Blev en hel del skratt där med. ;D Himla skön klass vi har, 8A♥!


    Våran bild på stereotyper, fint va? Ritade den andra bilden från vänster, resten gjorde
    de andra i gruppen. Rätt så seriöst konstverk!



    Kommentarer












    Trackback