• HEMMA!

    Gud vilken fullspäckad helg det har varit, har sett allt från människor som kan tala med hästar,
    FEI World Cup
    Driving, Mange Makers Live, Världscup hoppningen, Eldsprutande hästar
    och Kändis hoppningen!

    Har över 700 bilder som ska fixas så bilderna kommer inte uppp ikväll, kanske imorgon om jag hinner. 
    Men jag ska försöka skynda mig så fort jag bara kan. Måste hinna skriva lite om det också då jag inte hade med
    mig någon dator till Stockholm. Tänkte skriva "dag för dag" så det inte blir masskrivning så att ni lessnar,
    men i fredags före jag for med bussen så hade jag tänkt skriva ett litet inlägg om hur helgen kommer att bli
    och upptaderingen osv, MEN det blev ingenting av.. Mamma's internet kraschade så nu är vi utan internet där
    i några veckor.. typiskt! :( 

    Turen är då att jag är hos pappa i veckan så jag kan fortsätta upptadera och kunna skriva klart om Globen. =D
    Jag hade skrivit till Jenna att hon fick tjuvblogga lite medans jag var borta om hon ville. Men hon hade inte tiden
    att skriva så det har fått stå tomt här ett tag, dags att torka av dammet! Börjar berätta lite grann om fredagen
    här nedanför, 



    Bussen skulle komma till Bureå vid 22.00 tiden, före det så hann jag ta farväl utav min fina Linus så vi satt på
    baren några timmar och bara tog det lugnt. Några pensios satt bakanför oss och skrattade för glatta livet,
    gick inte nästan inte att prata. xD  Efter ett tag så kom pappa dit och köpte sig en burgare haha, helt oväntat!
    Han skulle skjutsa mig, Ancha och Monia ut till e4an sen.. 

    Tiden gick och jag började pallra mig hemåt, packade sedan in det sista i väskan och var redo för avfärd!
    Vi stod och väntade i några minuter i väntan på bussen, lite småkyligt var den men ingen större fara. Bussen
    kom sedan och vi hoppade in och där satt alla SRK'are. Fanns två säten lediga så dom tog jag och Monia.
    Sen så var vi påväg mot Stockholm! =D

    Det tar ca 9 timmar med buss dit ner, alltså var det tänkt att vi skulle sova i bussen. Men före det så gjorde
    vi en frågesport och fick höra en massa roliga historier från Sara, haha! :D 
    Efter det så försökte jag och många andra att somna, var inte det enklaste.. Tror jag sovde tre timmar och
    inte mer, snacka om trött tjej! Klockan 7 på lördag morgon så stannade bussen utanför Scandic där vi skulle
    käka frukost. Trodde först att kockan var 3 på natten och tänkte att dom kan ju inte ha öppet nu, hihi. :$

    Efter en god frukost så släppte vi av några brudar i Globen och resten av oss fortsatte mot Gålö Gård där
    vi skulle bo tills på Söndag. Resan dit var lång, tror att det tog ungefär en timme! Väl framme på gården
    så fanns det några stor stugor som vi skulle bo i. Minisektionen, jag och Monia + några vuxna skulle bo
    i en stuga längre upp och resten där nere vid de andra stugorna. Jag, Maja, Monia och Ancha bodde i
    samma rum som också var det fräschaste. :D  Sen var det bara att börja känna sig som hemmastadd!

    Efter några timmar på Gålö så åkte vi tillbaka in till Stockholm, bussen släppte av oss nära Globen så vi slapp
    gå så långt. Och till våran chock så ser vi en man som rider på en stilig vit häst på trotaren, han bara log åt
    oss och vi stod där med hakan ner till marken, snacka om riktigt oväntat! 



    Erkänn att den var sjuktsnygg, skulle inte neka!!

    Efter det oväntade så började vi gå mot Globen, virriga höns som vi är så gick vi till fel ingång. Vi skulle
    till 4an men gick till 2an. När vi insåg att vi hade gått fel så såg vi några kraftiga hästar, kan inte avgöra
    vilken ras men de var sjukt stora och maffiga iaf! :O Nedan så ser ni två bilder på dem, ni som vet vilken
    ras får gärna kommentera! :)





    Efter att ha skådat de stora hästarna så sökte vi efter 4e ingången och rätt snabbt så hittade vi den! :D
    När jag tar upp min biljett och ska visa den för de som jobbar så ser jag Nellie Berndtsson, Tilda Sjölinder
    och resten från Ponnyakuten 3
    som ska börja sändas om ett tag. Ser fram emot det!

    Gick sen in på mässan och det var sjuuukt mycket folk där inne! Nästan så att man får klaustrofobi. xD
    Gick runt lite och kollade, hade nämligen tjuvkollat vilka butiker som skulle dit och sälja så man har en
    aning om vad som finns att köpa. ;D Gick förbi Charlies Häst och Hund där var det i stort sätt omöjligt att
    få sig en titt, det var proppat! Bestämde mig för att gå vidare, kikade in på Skara Hästsport och fick med
    mig ett par John Whitaker ridbyxor, röda var de. Tyckte dom är skitsnygga. :) Sen så gick vi in på första
    föreställningen och satt där i ett par timmar och kollade. I slutet av dan gick jag till Charlies och köpte en
    "rånarluva" så nu är jag allt beredd på de kallaste vintrarna! ;D

    Sen så började vi gå tillbaka till bussen och av mot Gålö Gård, när vi kom fram skyndade jag mig i säng
    och somnade direkt. Snacka om helt slut efter en dag på Globen!



    Haha blev inte världens kortaste inlägg direkt, hoppas ni överlever! ;)
    skriver fortsättningen imorgon och lägger troligtvis ut bilderna samt mina fynd, kram!



    Kommentarer
    Postat av: julia

    Ser ut som Clydesdale hästar:)

    2011-11-29 @ 10:26:44
    URL: http://vallenalle.blogg.se/
    Postat av: Johanna

    haha gillar bild 1, inte vet jag om jag skulle gå å prata i telefon med den hästen i handen XD

    2011-11-29 @ 23:16:32
    URL: http://nutellan.blogg.se/












    Trackback