• Dressyrträning för Andrea Waller!

    Igår kväll så var jag till Torpet och red dressyr för Andrea! :)

    Jag värmde upp själv, fokuserade mycket på att hålla ytterbogen i skick, ställa utåt. Gjorde några galoppombyten och red sen på helt långs tyglar. Hurran var jätteduktig!

    Jag rider väldigt ofta med för långa och glappa tyglar, nu tänker jag på det varje gång jag rider. Så då har Hurran börjat säga ifrån, "usch och fy blää de vill jag inte göra" tror jag att hon tänker, nästan vet. ;) när vi börjar komma på vad båda vi vill och våra signaler för dem så tror jag att vi kan bli ett riktigt tight team!

    Över till själva träningen då:
    Andrea hade gjort en "diamant-övning" skitbra men jäkulst svår! Första gångerna så gick det sämre, två hästar lämnade banan och då blev hon lite ofokuserad. Men sen gick det bättre! :D vi fick bättre skick på bogarna, kvickheten och själva flytten av bakre delen. Fick jättemycket beröm!

    Sen så skulle jag rida på en fyrkants volt och därefter lägga en volt utåt i varje hörn. En avslöjande övning som verkligen är asnyttig och dessutom rolig :D
    Det var ganska tufft! La upp stigbyglarna och red så hela övningen. Det går nästan alltid sämre första gångerna man gör någonting. Men efter ett tag guuuuses så fin!!! Speciellt i början av volten då hon tar lugna långa fina steg. I början så trippade hon också iväg på de raka sträckorna men sen fick jag till gunget, takten, och formen som ett plus i kanten! Frida och Biggs kom också förbi för att säga hej! Hurran ville också vara med dom och gnäggade till dem, så söööt!!

    Sen for dom och vi rullade på övningen, de gick jääättebra! Uscha så nöjd jag var över passet! Så nu framöver så ska jag börja rida för Andrea någon gång i veckan, troligtvis blir det en gång i veckan men vi får se nu så här i början!
    Men kul var det! :)

    Sen skrittade jag hem och släppte ut henne i hagen där jag sedan myste med henne en stund, hon är verkligen bäst, min fina prinsessa! ✨


    Kommentarer












    Trackback