• Kväll i stallet

    Efter en lång dag i Umeå så åkte jag sedan till stallet för att göra klart där och släppa in poahästarna. 
    Bara 3 st idag då två är i Vännäs och hopptränar. 

    Det gick rätt fort faktiskt, när de väl stog inne så tog jag hurran till duschspiltan som inte alltid är så rolig enligt henne.
    Men det gick bra, en skottkärra, 4 st lastbilsdäck och en massa hinkar låg i spolspiltan så man kunde inte ställa en häst på gången. Så hon fick stå lite utanför, tjurig är hon för det mesta som hon inte vill. Men det börjar släppa, hon ger sig mycket lättare nu. Det här tror jag har en stor del inom hanteringen vid typ lastning som har gått dåligt senaste gången. Hurran är annars alltid lyhörd på mina komandon som när jag stannar stannar hon, svänger jag svänger hon. Ni förstår mitt budskap!

    Oj så kul det är att göra saker som är svåra, som helt plötsligt inte blir svåra senare.
    Blir att träna mera spolspilta senare då alla bildäck är borta. Men nog är det bra med lite konstiga saker nån gång då och då som fru snorkfröken kan få titta på! Min nyfiken häst <3

    Sen gick jag och satte mig i Hurrans box en liten stund och klappade på henne, hon är allt för mysig. Det är verkligen kul att bara sitta där och ta det lugnt en stund. Det är sällan jag tar in eller släpper ut hästarna, det gör ägarna. Men det är klart att jag hjälper till med givor också, ger hästarna väldigt ofta lunch då det passar så bra att jag slutar skolan nästan samtidigt som de ska få hö!
     

    (gammal bild på finaste skruttan)

    Haha en rolig sak som hände idag, när jag skulle skölja av leran från fötterna så blir Hurran nyfiken på munstycket till slangen och försöker bita tag i den, och inte bara en gång dessutom! Hon är verkligen söt!
    Lite spännande saker finns det ju i stallet! ;)



    Kommentarer












    Trackback