• Umeå lassarett

    I Torsdags så var jag och mamma till Umeå för att få träffa en reumatiker. Tänkte berätta hur de gick (gör en lång historia kort).

    Det visar sig att jag har en reumatisk sjukdom då det finns så många tecken på att det kan vara det. Så självklart är jag jätteledsen men de ska inte få förstöra för mig.. Jag får cortison i tablettform och fortsätter äta naproxen som tidigare. Vi ska dit på återbesök igen i januari.. 

    Goda nyheterna är att jag får börja rida(!!!!) 
    Och enligt läkar'n så skulle jag aldrig ha tagit paus från ridandet då det är bra att hålla igång! Lite sent påkommet av dom. Men bättre sent än aldrig! Så imorn så ska jag ut på en mysig julritt med Emma och Sandra, känner mig verkligen jättelycklig att få tillåtelse att sitta uppe på hästryggen igen :')  Jag kommer att ta det jääätte lungt från början för jag vet hur ont jag kommer få sen, börja smått och öka tempot successivt! 

    Hurran har fått vila i ungefär 2-3 månader så det är dags att bryta cirkeln med detta slappande!
    Erik sa att de ska skotta upp ridbanan, så då finns det ännu ett ställe till att rida på förutom att rida ut! Så det kommer att ridas hädanefter, jag ska göra vad som helst för att komma tillbaka igen, och bättre än någonsin dessutom..


    Om ni läser inlägget ovanför ↑ så får ni reda på närmare vad en reumatisk sjukdom är för någonting.


     


    Kommentarer
    Postat av: Karin

    Tråkigt att läsa att du fått en sjukdom, men kanske skönt att veta vad det är som orsakat dina besvär.. Kämpa på! 'bättre att ha ont för att man gjort något, än ha ont för att man inget gjort'. God jul!

    2012-12-24 @ 07:37:33
    URL: http://www.fossig.blogg.se












    Trackback