• AVALANCHE

    Idag så for jag till stan direkt efter skolan och tog bussen till Myckle där jag skulle rida fina Avalanche!
    Hoppade av bussen utanför Linnea och gick in i stallet och bytte sedan om, sen så möttes jag och Linnea
    inne i stallet och sedan gick jag och tog in honom. När vi gick mot hagen hör man han gnägga åt oss, hur
    söt som helst ju! Inne i stallet så började jag pyssla om honom lite, borstade och gjorde honom i ordning
    sen så satte vi på honom både sadel och träns. 

    Idag så skulle jag rida lite smått för Linnea och "känna på honom". Skrittade först vid hagarna en vända
    och sen red jag på gårdsplan och sedan började jag att trava, påväg mot hagarna så ser jag en hel hjord
    med rådjur. Det var tydligen inget ovanltigt och hästarna var totalt obrydda, haha! Tog sedan upp honom
    på tygeln efter ett tag och började rida ihop honom, eller försökte, haha! Avve är verkligen en häst som 
    är "jobbig" att rida, men det var trotsallt andra  gången  jag  satt  på  honom  idag. Jag  gjorde  lite  olika
    övningar, b.la skänkelvikningaroch det var så jobbigt, tyckte han. ;)  Men han var jätteduktig, fina Avve! ♥
    Gjorde vissa avbrott ibland, bytte varv och skrittade lite då och då. Sen så red jag till vägen vid hagarna
    igen. 

    Jag skulle fara några vändor i galopp och minska och öka galoppen. Tror han tyckte att det var riktigt kul!
    Första vändan så kände jag bara lite på honom och andra minskade/ökade jag. Försökte också arbeta     
    ihop han. Han var jättefin! Något taggad men det var ingen fara alls! ;)  For en sista vända sen travade/
    skrittade jag av honom innan jag tog in han i stallet. Han var svinduktig! Fick en massa klappar, som tack
    kläggade han ner min fleece, haha........... Gick sedan in i stallet och tog av honom all utrustning, pussade
    också lite på honom. Han är verkligen supermysig! Fyllde sedan frukost och lunchhinkarna, mockade och
    bytte sedan om. Sen så klappade jag Avve hejdå, fina ponny! ♥

    För er som inte vet vem Avve (Avalanche) är så ägs han utav Linnea Enmark som bloggar
    på http://vinterponnyer.blogg.se tillsammans med två stycken andra vid namn Tove & Maja.
    Mer bilder på honom finns hos Linneaenmark@BDB. Han är en maxad D-ponny, född 2001. Han
    är högt utbildad inom både dressyr och hopppning. Han är väldigt positiv till arbete och godis
    tycker han är väldigt gott. ;)  Han tycker om att galoppera bredvid travhästarna, så ibland        
    uppstår ett glädjeskutt!  Avve är grym på att hoppa, Linnea har hoppat 120 cm tillsammans     
    med honom men är startad i LD och LC klasser men de siktar det mot MSV! :D Han är också
    otroligt fin att rida, finaste ponnyn jag någonsin har suttit på i alla fall!

    Det var lite kort info om honom, slänger också upp lite bilder som jag har lånat:





    Foto: Mye Nordlund






    Foto: Tove Söderström



    Foto: Maja Jonsson



    Kommentarer
    Postat av: Thelmama

    Vet du om man får ta med egen häst på klubbtävlingarna? :)

    2012-03-01 @ 18:52:10
    URL: http://travteamet.blogg.se/












    Trackback