• HOPPNING

    Idag på ridningen så skulle vi hoppa, jag fick rida på lilla Fandango! :D  Banan var 2 hinder på vänster sida
    där jag det skulle vara 4 galoppsprång, sen ett kryss på snett igenom och ett travhinder på höger sida. Vi
    hoppade dem först enskilt. Vi kom in lite tidigt vissa gånger och då blev det några stora hopp. Men sen så
    gick det bara som smort! Fandango var riktigt i gasen och kutade som bara den, haha. :D  På travhindret så
    ville han galopphoppa men det fick han inte, stackarn. ;)  Hinderna var inte upplagda på någon speciell höjd,
    där kring 50-60 (?) Något enstaka kanske låg på 40 cm, har ingen aning just nu. Fandango tyckte att det var
    jättekul att både hoppa och springa fooort. Tyckte jag med, det ska vara hästar/ponnyer med krut i! ;)  Har
    börjat få koll nu på lättasitsen vilket känns grymt!! Håller balansen hyfsat,så ja hoppas på att jag ska orka
    stå upp längre och längre nu framöver. Och idag var det första gången jag hoppar bana med honom, var
    verkligen svinkul! Fina Fandango♥


    Bild i repris 



    Kommentarer












    Trackback