• KYRKVÄRD

    Idag så var jag tvungen att fara till kyrkan och vara kyrkvärd eftersom att jag konfirmerar mig. Idag så var vi
    4 stycken. Vi fick välja uppgifter, så jag och Simon valde att ta upp kollekt. Hellre det än att stå där framme 
    och prata, haha! Det var högmässa och den tog aldrig slut! Satt där i 3 timmar och höll på att somna pågrund
    utav trötthet! Satt nämligen uppe inatt till nångång, haha.. Men tillslut så slutade högmässan och jag fick mitt
    kyrkfika! Sen så cyklade jag hem igen.

    Pappa skulle komma och hämta upp mig där vid 2 då Petra och Majken skulle iväg och rida på ridhuset. Höll
    på att somna fler gånger i bilen, aldrig varit så trött nångång i hela mitt liv.. Vaknade sedan till då vi var framme 
    på ridhuset. Petra och Majken hade ingen häst att göra iordning så de behövde ingen hjälp, då passade jag på
    att mysa med finaste Afrodite. När jag hade henne på julkursen i vintras så försökte jag lära henne lite små trix
    och hon blev väldigt bra på dem! De är inga avancerade utan bara buga och pussas. Hon är faktiskt expert nu
    mera på att buga! Man kliar henne lite på benet sen bugar hon, fina häst! Pussas kan hon självklart, men det
    ska vi finslipa lite till sen blir som smort. ;)

    Skulle gå upp till läktaren, tittade snabbt på anslagstavlan och såg att listan för Challekursen hade kommit upp
    och såg att jag skulle rida Afrodite, blev ju skitglad så nu ska jag tagga tills lördag i mängder! ;)  Gick sedan
    vidare upp till läktaren och kollade på nästan hela lektionen, sen gick jag till nya manegen där det var kurs för
    Marianne. Träffade också mina kära vänner Tove & Agnes så vi satt där och pratade ett litet tag, var ett tag
    sen man såg tjejerna! Var tvungen att lämna mitt fina sällskap efter ett tag, tråkigt nog. :(  Hjälpte syrrorna
    med att ta av all utrustning, sen åkte vi hem igen. Var verkligen vrål hungrig! Så jag gick in på Shell och köpte
    en varmkorv, fruktansvärt gott! Sen så fortsatte vi hemåt, höll på att somna då också haha! Väl framme så
    gick jag och la mig och vilade ett litet tag, kändes riktigt skönt !! Senare så beställde jag och mamma mat
    från baren.

    Resten av kvällen spenderades framför TV:n med Ponnyakuten och massa onyttigt tillsammans med mamma!


    Slänger upp en bild från förra Challekursen, världens bästa häst♥





    Kommentarer












    Trackback