• TORSDAG!

    Imorse så bestämde jag mig för att fara på skolan då jag kände mig mycket bättre, steg upp där vid 10 i 7
    och gjorde mig i ordning. Dagen rullade på, näst sista lektionen hade vi textillöjd och idag hann jag både sy
    fodret i huvan och utan på. Har också hunnit sy ihop sömmen vid axlarna. Känns bra! Förra året så skulle
    jag aldrig ha hunnit klart min kudde om inte Sandra hade hjälpt mig.. Fick dock ett IG i omdömena, haha..
    Var i Paris och missade några lektioner så det var en av anledningarna. I 9an så får vi välja vilken typ av
    slöjd vi vill ha, i dagsläget så väljer jag utan tvekan träslöjd. Mycket enklare och roligare, kanske snickrar
    ihop en box, vem vet? Skämt o sido. ;)

    Efter skolan så for jag ut med Gulden en liten sväng, har inte ridit honom på ungefär 1½ vecka då jag har
    haft så mycket annat att göra så jag har helt enkelt inte haft tid.. Men jag tror inte att han lider utav det,
    snarare njuter. ;)  Men i alla fall, for mot hästkroken fast red rakt fram över bron och ut på vägen, sedan
    hem igen. Red mest på långa tyglar, tror han tyckte det var chill att bara "slapp skritta". Men sedan när vi
    kom ut på vägen så fick han allt krut i sig. Helt plötsligt så var allting läskigt..  Så jag försökte små jobba
    honom lite grann så han skulle fokusera på någonting annat än trafiken. Då blev det bättre, men taggad
    var han då! Så den sista biten travade jag. Vid mamma så hoppade jag av och ledde han hemåt, tränade
    på att när jag stannar så ska han stanna. Vilket han redan är superbra på! Tränade också på att få honom
    att gå i samma takt som mig, alltså hur snabbt/sakta han ska skritta. Han gick till och med fot, haha! Jag
    började små springa och då började han trava, när jag stannade så stannade han också. Han är verkligen
    skit duktig på det där!

    Klappade sedan honom i massor och gav mycket beröm, fina häst. Tog sedan av utrustningen och släppte
    ut han i hagen. Själv gjorde jag klart i stallet och cyklade till mamma. Bytte om snabbt och for in en sväng
    på konsum sen vidare till pappen där han bjöd på gomat! :)



    Bild från förra vintern, fina Guld! ♥



    Kommentarer
    Postat av: Olivia Gustavsson

    sv. okej! :) kanske ska ta och klicka hem en sån jag med.. haha ^^



    jättefin bild ju!

    2012-02-24 @ 13:15:35
    URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/












    Trackback