• BURTRÄSK

    Igår efter skolan så for jag, Emma och Elsa upp till stan. Vi hoppade av på Max och käkade middag.
    Jag köpte en lyxshake och en stor pommes. Hur gott som heslt! Sen så gick vi in till stan och kollade
    runt på allt möjligt. Min buss till Burträsk gick 20 över 5 så efter ett tag så var jag tvungen att lämna
    brudarna och springa till bussen.

    Det var smockat med folk på bussen, som tur var lyckades jag hitta ett säte. Bussen åkte sen  
    iväg mot Burträsk och plockade upp andra personer som skulle med. Bussen gick genom         
    Skråmträsk och hämtade/släppte av folk där med. Nära Orrliden så passerar en annan buss oss
    i fullfart! Det far snö på hela stora framrutan och chaufören tappar kontrollen och
    kör ner i diket..

    Jag sa ingenting utan blev bara helt knäpptyst, det blev som en chock. Bussen stod vinklad 180°
    i diket. Folk blev oroliga och tjejen bredvid mig frågade om jag var okej. Ingen kom till skada
    som tur var. Men alla blev nog väldigt chokade, vem hade anat att detta skulle inträffa? Inte jag
    i alla fall. I eftertanke så inser jag hur tur vi hade att vi inte voltade runt! Väldigt många satt    
    utan bälte även jag själv. Förstå vad som kunde ha hänt om vi hade voltat?! Ååh hemska tanke..

    Jag ska aldrig mer åka buss utan bälte, det är en sak som är säker. Man vet aldrig när olyckan
    inträffar. Och igår så lärde jag mig någonting som jag också tror många andra gjorde! Men det 
    hela slutade lyckligt i alla fall. Ingen kom somsagt till skado och en buss kom 20 min efter att vi
    hade åkt i diket så vi bytte bara buss som fortsatte in till Burträsk. Alla som åkte utan bälte i    
    den första bussen hade nog lärt sig en läxa och sätta på sig bältet, det gjorde jag faktiskt, haha!

    Melissa stod och väntade på mig vid busstation och vi begav oss senare till gymmet för att träffa
    Linus♥ och Jonas. Kan försäkra er om att Linus blev väldigt rädd och orolig när jag berättade    
    vad som hade hänt. Men jag var somsagt helskinnad så det var ingen större fara. Fritidsledaren
    kom sedan och hämtade oss sen så åkte vi till skolan. Klockan 8 så var det 5-kamp. Jag, Linus,
    Melissa och Linda ställde upp och slutade 2:a, starkt jobbat!!

    Krille kom till skolan så vi satt och umgicks med han en liten stund före jag och Linus skulle gå
    och lägga oss. Han visade några sinnessjuka videor från youtube. Ett par goda skratt fick vi oss
    i alla fall! Vi gick tillbaka till rektors där Jonas hade gjort mackor som vi käkade upp, svingoda!!
    Gick och borstade tänderna sen var det godnatt för både mig och Linus, fick en riktigt god natts
    sömn! :)



    Kommentarer












    Trackback