• FÖRSTA GALOPPEN

    Idag så for jag ut och red direkt efter skolan tillsammans med Emma och Rist.
    På väg till Dag så red jag genom samhället och Gulden skötte sig så bra! Han tittade på bilarna, ingen
    större deal utav det. Travade på sidan av vägen också, gick super! :) Tog inte så lång tid att rida dit, så
    direkt jag var där skrittade vi iväg. Vi hade tänkt rida till rakbanan och tillbaka. Påväg dit så träffade vi
    en katt som Gulden tyckte var väldigt intressant, det tyckte inte katten.. Den blev mest bara rädd och 
    gick iväg. Våran katt Ester som sprang bort i sommras har vi fortfarande inte hittat.. Den vi träffade nu
    var så fruktansvärt lik hon. Ååh så jag saknar henne!

    Men i alla fall så fortsatte vi vidare mot rakbanan. Påväg dit så träffade vi Loella och Zeb! Så vi stod
    och snackade en liten stund sen så red vi vidare. Halvvägs framme så berättade Emma att hon hade  
    träffat en älg längst upp på rakbanan i Lördags så vi red inte hela vägen, lite skraj blev man. ;) Gulden
    var så otroligt taggad så jag travade i stort sett hela rakbanan på väg hem. Emma galopperade på Rist
    och då blev Gulden som en studsboll så jag gjorde ett försök med galoppen utan förväntningar, på      
    första och andra fick jag ingen respons men på tredje så galopperade han. Kändes riktigt bra! Nog var
    man rädd att man skulle gå omkull och liknande men han klarat! Vi galopperade en liten sträcka, blev 
    lite svårare att få stopp honom men tillslut så! ;D

    Vi for sedan tillbaka, Emma gjorde några galopp intervaller på väg hem sen så fortsatte vi att skritta.
    Vi red förbi William där Lydia var så dom kom ut och Emma slängde upp dem på Rist. Helt sinnes
    vad kul det var! Emma skrattade för glatta livet med frusen haka till och med, haha! När vi hade        
    skrattat färdigt så skrittade vi hem. Emma följde med mig till stallet och red sedan tillbaks. Berömde i
    massor och klappade om honom, tog sedan av han grejorna och satte på honom täckerna och sen 
    fick han gå ut i hagen. Jag tog in utrsutningen i sadelkammaren, sopade stallet och mockade åt    
    honom. Sen så cyklade jag hem och bytte om, förstår inte hur det kan vara så fruktansvärt kallt det
    är ute, säger bara en sak:

    GE MIG SOMMAR!!





    Kommentarer












    Trackback