• LÖRDAG

    Imors så steg jag och Linus upp där vid 11 och käkade frukost och tog det bara lugnt.
    Idag så hade jag ingenting speciellt för mig, Linus skulle provskjuta någon bössa så efter frukosten
    så for han tråkigt nog. :(

    Skickade ett SMS till Johanna och frågade om jag fick rida Guld idag. Det gick jättebra så där vid
    två snåret så var jag i stallet och höll på att göra honom i ordning. :)  Idag så hade jag tänkt fara  
    till Torpet och rida lite dressyr. Så jag skrittade sedan dit, påväg mot Torpet så låg det några träd  
    nedfällda på sidan av vägen som var lite små kusliga så vi gick dit och kollade in läget. När det inte
    var någon fara längre så fortsatte vi mot torpet. 

    Det var en hel del skotrar som var ute och körde, han brydde sig inte det minsta! I vanliga fall brukar
    de vara lite otäcka. ;)  Pappa ringde i samma veva som vi hade passerat skotrarna så jag gjorde halt
    och svarade. Han stod där så snällt och stilla på långa tyglar, rörde inte en fena! När jag hade pratat 
    klart så fortsatte vi att skritta mot banan. Efter ett tag så kortade jag upp tyglarna och började trava.

    Idag så var han lite trög, tror han tyckte att det var jobbigt att "plumsa" i snön. I alla fall så travade 
    vi ett par varv, hade tänkt fokusera på ställningen och tempot idag. Gick jättebra! :)  Han fokuserade
    framåt och travade i ett superbra tempo. Ställningen blev lite sisådär, var ett bra tag sen jag körde  
    ett riktigt dressyrpass på honom. Men det kommer! Han har nästan stått i 2 månader så vi kör på 
    kravlösa pass just nu. Senare så kommer vi öka svårighetsgraden sakta men säkert! :D

    Red där i ca 20 min sen så skrittade jag hemåt. Vid Sinus så blev han tvärrädd och hoppade till tvärt,
    söt som han är. När vi red förbi de fällda träden så började han gå lite smått på tårna, vi gick dit och
    kollade in läget igen. Sen så skrittade vi tillbaka till stallet, tog av han grejorna och satte på honom  
    täckerna sen släppte jag ut han i hagen. Sopade stallet och cyklade hemåt. När jag var hemma så   
    hade pappa gjort hemmagjord pizza som blev en riktig succé! Vi satte oss framför TV:n och kollade  
    travet på 4:an där Berra som står i samma stall som Gulden skulle springa v75! Tyvärr ingen vinst  
    men himlar så spännande det var, Starkt jobbat!





    Kommentarer












    Trackback