• SÖNDAG

    Idag så har jag både hunnit med att åka skoter upp till Bureberget och hjälpt mina småsyskon på ridhuset.

    Imorse så steg jag upp där vid halv nio och käkade frukost med pappa, sen så gick jag och satte
    mig vid datorn en liten stund. Satt där kanske en timme. Sen så började jag klä mig, hade underställs
    brallorna och en kofta. Fick lov att ta mammas gammla skoteroverall på mig, såg ut som värsta biffen! ;)
    Sen så gick vi ut och pappa drog igång skotern och iväg var vi! Bensin är bland de godaste dofterna,
    no joke!

    Leden var väldigt guppiga, haha kändes som att man studsade hela tiden, men tillslut så kom vi fram!   
    Köpte oss varsitt skrov och satt där en stund. Emil och Nicke satte sig med oss och snackade lite. Sen   
    så var vi tvugna att fara hemåt då jag skulle följa med mamma och småsyrrorna till ridhuset. Kändes   
    som att det gick mycket fortare att köra hem än dit, precis som med hästarna, går alltid fortare hem. ;) 

    När vi var hemma så gick jag in och bytte om i väntan på mamma, satte mig vid TV:n ett litet tag. Ett  
    tag efter så stod hon utanför huset och väntade, tog på mig skorna och satte mig i bilen. Petra, Majken  
    och deras kompis Alva
    var något taggade på att få rida! Blev en hel del prat i bilen, tror nästan att mor
    min blev lite less. ;)  Efter 20 min i bilen så var vi framme, vi gick in i stallet. Gick och pussade på       
    världens finaste en liten stund sen så hjälpte jag mina syskon att göra hästarna i ordning. :)

    Majken skulle rida på Troja, Petra på Floyd och Alva på Marengo. Majken hade inte ridit på Troja tidigare
    så jag gav några lovord om att hon är jättesnäll och fin! Petra red på Floyd förra gången och blev som   
    förälskad i honom, mamma tyckte förövrigt att hon passade bra på honom. Alva red också Marengo       
    förra gången, hon verkade gilla han också. Efter att de satt på all utrustning så kom de och ropade upp. 
    Jag och mamma gick till läktaren och tittade på. Det var två stycken till också som satt och kollade på.   
    Mamma och jag pratade lite om allt möjligt, mest om hästar då. ;)  Tiden susade förbi och sen så var     
    lektionen slut. Något nöjda och glada tjejer! De tog av hästarna utrustningen och gjorde hästarna klara   
    sen så gick vi ut och till bilen och for hem. 

    Känns riktigt bra att kunna vara på ridhuset 2 ggr i veckan,
    så nu kan jag pussa på Affro lite oftare. :*



    Bild från 2011



    Kommentarer












    Trackback