• TEORI

    Idag på ridningen så hade vi teori, först kom Johanna och frågade om vi hade några önskemål på
    aktiviteter som vi ville göra. Jag skrev en massa saker, bl.a mer tävlingar både dressyr och hopp.
    Önskade också fler kurser, sommar avslutning och tolka med hästarna osv (om det är möjligt
    att
    genomföra).  Sen när alla hade skrivit klart sina tips så gick Johanna och Lena kom tillbaks.
    Idag så gick vi igenom hur terminen ser ut. Både ridschema, önskemål på hästar vi vill rida och
    vad vi skulle vilja göra på lektionerna. Vi kom fram till att vi skulle börja med bakdelsvändningar
    och hålla på lite mer med galopparbete. Sen började vi att prata om att ersätta våra teorilektioner
    med clinicar istället. Så jag ska nog fara och kolla på hoppclinicen. Blir nog spännande! :D

    Lena berättade också om hur aktivitetsplanen såg ut. Det finns mycket mer möjligheter för kurser
    och tävlingar nu på vårterminen. Från april och fram till juni så är det tävling 1 gång i månadens
    och det gjorde mig riktigt glad!  Nu i februari skulle det vara hoppkurs för Hanna och en dressyr   
    för Carre. I mars är det också en dressyrkurs för Carre och en hopp för Challe, som jag redan
    nu har bestämt mig för att gå! I April är det sista kursen med Carre den här terminen och ridskolans
    första hopptävling! Den 19:e maj så har de också anordnat en ridskoledressyr och den 2 juni så   
    har dem en ridskolehoppning vid namn "Vårskuttet". Tyckte jag var ett lite roligt namn, haha. :D

    Jag ska FÖRSÖKA gå två Carre kurser, men en blir det i alla fall! Får se hur långt pengarna räcker.
    Sen som ni läste så SKA jag gå Challekursen, suverän instruktör! Ungefär två veckor efter Challe-
    kursen så är det Carre igen som jag förhoppningsvis ska anmäla mig till. Den 14:e April så ska jag
    också ställa upp i ridskolehoppningen. Jag ställer sällan upp på dressyrtävlingar, men nån gång så
    måste jag så jag tänker att jag ställer upp på ridskoledressyren och vårskuttet. Ser verkligen       
    framemot vårterminen nu när det är så mycket möjligheter att träna, utvecklas mer samt tävla! :)

    Men planera kan ju ändras, jag kan ju inte gå om jag inte har pengar. Isåfall så får jag väl
    tigga till mig en liten slant utav mina päron, hehe. ;) 

    Till sist så fick vi önska hästar, ni kan ju gissa vem som jag valde i förstahand. ;)
    I alla fall så önskade jag Stella som tvåa, var ett tag sen jag red henne på lektion. Samt några     
    ponnyer. Men jag tror verkligen att den här terminen kommer vara riktigt bra och rolig inom häst-
    väg! Ser somsagt framemot den väldigt mycket, förra terminen så var det två tävlingar som jag   
    ställde upp i, slutade med bra reslutat. 3:a i första och i sista som 1:a på världens bästa Stella!









    Kommentarer












    Trackback