• TUESDAY

    Morgonen började med att jag försovde mig 20 min, mamma hade väckt mig rätt tidigt och då
    hade jag sedan somnat om igen. Skyndade mig till skolan ihop om att inte missa allt för mycket.

    När jag kom in i klassrummet så hade vi klassråd, vi kom inte fram till så mycket. De mesta    
    funderingarna är kring klassresan och ur vi ska få ihop pengar osv..  Men det är somsagt inget
    som vi elever kan bestämma helt själva. Klassföräldrarna och vi i 8A ska ha något möte där vi
    ska prata ihop oss om klassresan så det blir spännande. :)

    Dagen rullade som vanligt på, på bilden så är jag påväg att bli klar med min bilduppgift. Vi har
    fått ett papper med en bild på som vi sedan ska måla med svart och vit färg. På bilderna är det
    mycket grått på, så vi själva ska tolka om vi ska måla svart eller vit på de gråa fälten. Tycker
    att det var lite knepigt, har försökt att göra så mycket som möjligt vitt. Och resten svart, så vi
    får se om det blir något resultat utav det här. ;)

    Efter bilden så hade vi håltimme i 50 min som spenderades i caféterian, låg för det mesta och
    vilade i soffan. Sista lektionen så valde jag SO- historia och gjorde klart alla frågor till imorn.
    Känns så fruktansvärt skönt att få det bortstökat så att man får tid över göra annat. Ska       
    också skriva klart slutsatsen till fysiken ikväll och plugga lite tyska inför läxförhöret imorn.    


    Efter skolan så for jag till Gulden och idag är det ju sista dagen jag har honom "i mina händer".
    Så jag for till torpet och red ett litet kort dressyrpass på banan med inga som helst krav. Idag 
    så var det första gången på väldigt länge som jag red på banan med öppen "grind". Förr när 
    jag hade öppet så försökte han alltid smita
    undan och slänga sig men idag så 
    gjorde han inte minsta lilla, sakta men säkert så går vi framåt!
    Jag red lite olika 
    övningar idag, mest på volterna. Han svarade verkligen bra på hjälperna! Travade mest
    undertiden som jag var där. Red både lätt och satt ned, skumphäst♥

    Efter ett tag så skrittade jag hem. Han har blivit så mycket lydigare på rösten då man säger t.ex
    ptroo så stannar han direkt! Han har alltid lystnat bra på smackningar osv. men ptroo har inte alltid
    varit helt självklart. På hemvägen så är han som oftast mycket mer taggad så jag släppte stigbyglarna
    och åkte häst, funkar lika bra de. ;)  Framme vid stallet så klappade jag om honom och hoppade av.
    Tog av all utrustning och satte på honom täckerna och sedan släppte jag ut han i hagen och gick in till
    stallet igen och mockade klart. Gulden är en väldigt lätt mockad häst, går på ca 10 min haha! Fyllde
    höet och fixade kornet sen cyklade jag hem. 

    Tog en bild idag när jag var på banan, fina häst!





    Kommentarer












    Trackback