• SVAREN FRÅN FRÅGESTUNDEN!!!

    Nu så har jag bestämt mig för att besvara era frågor, så här lyder dem!

    Från Norea N:
    Tre bästa/sämsta sidorna med dig som ryttare? 
    Vad du uppskattar mest/värderar högst hos en häst? T.ex. vilja, framåtbjudning, personlighet... 
    Varför började du rida? 
    Vill du hålla på med hästar i framtiden?

    Svar: Bästa sidorna tycker jag är att:
    • Jag vill och försöker - jag ger inte upp för än att jag försökt. Jag har en enorm tjurskalle och vill verkligen lära mig nya saker inom hästvärlden.
    • Jag strävar alltid efter att vara en bra förebild - Jag pratar inte illa om andra eller snackar skit om hur någon rider. "Man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad" Klokaste citatet i hela världen!

    • Jag är ingen vinnarskalle - för mig är det inte viktigt att vinna. Jag njuter av nuet och gör det som jag tycker är roligt. Jag måste inte vinna för att ha roligt, jag blir inte arg om hästen river en bom. Jag lär mig av mina misstag och försöker göra saker och ting bättre till nästa gång!

    Sämsta sidorna:
    • Jag har en otroligt dålig sits - Jag lutar mig lätt fram och rider som en hösäck, av någon anledning så har jag börjat spänna axlarna så mycket att jag har ont efter att jag har ridit. Fy!

    • Jag önskar och drömmer mycket - men never get down to buissness - Har sjukt mycket önskningar och drömmar men samtidigt så jobbar jag och strävar inte efter det lika mycket. Riktigt synd, men försöker gör jag!

    • Har svårt att koncentera mig - Om någon t.ex fotograferar/filmar mig och Hurris så tappar jag hur lätt som helst fokus. Tänker bara på kameran, hur ser det ut? Blir oftast ingen bra ridning, ställer höga krav och ingenting går som det ska!
    Vad jag uppskattar/värderar mest hos en häst:
    • Viljan - helt klart! Utan vilja så går ingenting ju, så den är mycket viktig!

    • Bjudning - att rida en häst utan bjudning blir så tråkig att rida om man ska måsta slita och jobba för minsta lilla steg hästen tar. Mycket roligare att hoppa en häst som tvät taggar till före hinder än en som man ska måsta driva tills fötterna domnar!

    • Glädjen - Det är inte roligt att rida en häst som inte är glad. Tycker mest synd om dom då.
    Jag skulle jättegärna vilja jobba med hästar i framtiden men dock tror jag inte att det blir så haha :)




    Från Agnes Zedig:
    Vad har du för mål med Hurris?
    Mitt mål är att komma så långt inom hoppningen som möjligt, och självklart att ha en massa roliga år ihop! Drömmen är att starta en MSV tävling!

    Högsta du hoppat? 
    Det högsta jag har hoppat är kring 1 m :)

    Var det inte jobbigt att inte kunna rida:c? 
    Det var det jobbigaste jag har varit med om, tungt i huvudet blev det också men kämpade igenom mig det så mycket som möjligt. Nu är jag tillbaka igen och tränar inför tävlings säsongen!! :)


    Favorit färg på outfit :D?
    Måste nog svara Marin på den!




    Från Alice A:

    Tror du att du att du och Hurran kommer delta i en dressyrtävling någon gång?:D 
    Ja! Det tror jag allt, planen är att starta redan den 5e maj men vi får se om bi skjuter upp det!

    Vill du jobba med hästar när du blir äldre eller ha det som hobby?:D
    Jag skulle inte ha något emot att jobba med hästar, dock tror jag kommer att jobba med någonting annat i framtiden. :)




    Från Thelma:
    1. Vilken är ditt favorit märke?
    Kingsland, JW, Scapa, HV polo!

    2. Ser du helst märkes utrustning på dig och hästen?
    Det spelar egentligen ingen roll, bara den passar! Dessutom tycker jag att det är snyggare med märkesgrejer.

    3. Vilken färg tycker du "klär" Hurran bäst?
    Finns många! Röd, marin, svart, tror även hon skulle passa i turkos, orange och mer knalliga färger!

    4. Är du i stallet varje dag?
    Ja, det är jag!
    5. Är du nöjd över dina betyg?
    Det kan jag inte påstå att jag är, haha!
    6. Vad äter Hurran för mat? hur mycket, och hur ofta osv. 
    Hurran får 1 kg betfor per dag
    ½ havre per dag & 1 dl mineraler
    8 kilo hö - 3 morgon, 2 lunch och 3 kväll.
    7. Vad är hennes favoritgodis? 
    Hurran älskar allt!
    8. Om du fick välja en ögonfärg (vilken som helst) vilken tycker du är finast? 
    Blå!
    9. Om du inte skulle bo i Skellefteå vars skulle du vela bo då?
    Umeå, Stockholm, Piteå eller Skåne.
    10. Är du nöjd med din klass? 
    Älskar min klass sååå mycket!




    Från Felicia:

    bästa minnet? Klassresan till Göteborg, när Hurran blev min!
    tre favoritlåtar? Avicii – Levels - Radio Edit - Eric Turner – Dancing In My Head (Tom Hangs Remix) [Eric Turner vs. Avicii] - Robin Stjernberg – You
    intressen? Hästar och Ridning, fotografering.
    fem bästa personerna i ditt liv? Mamma, pappa, Petra, Majken och Linus




    Från Camilla Moritz:

    Vart köper du din utrustning, både till dig & Hurran alltså? :) Myckebra blogg!

    Det är lite olika faktiskt! Myce utrustning fick jag med Hurran när jag köpte henne.
    Men till exempel så köpte jag mina tretorn på Skara hästsport medans min hjälm kommer från royal.
    Ride-with-style.se är också en klar favorit! Tack!




    Från Tina Sörlin:

    När ska du börja tävla med Hurran? 
    Jag har planerat att tävla på träningstävlingarna 1a maj :D

    Provred du någon fler häst än Hurran, och vad fick dig just att köpa henne? 
    Nej det gjorde jag inte! Det första jag såg på hennes annons var kapaciteten för att vara ärlig. Sen när jag provred så klickade det direkt och vi var som klistrade! Jag upptäckte genaste vilken fin häst hon var och vilken personlighet hon hade. Så det var inte bara en sak som avgjorde köpet!

    Om du fick välja vad som helst i hästväg (alltså typ utrustning osv) en ändaste grej du skulle få gratis vad skulle du välja då?
    Åh gud vad svår fråga, antingen en Prestige Arezzo D, soft up stigbygel /JIN stigbygel eller en GPA hjälm! 




    Från Line:

    Vad var det som gjorde att du valde just Hurran? :)
    Som jag skrev här ovan så blev jag ju riktigt intresserad p.g.a hennes kapacitet inom hoppningen.
    Men sen när jag provred insåg jag vilken fin häst det var och vilken framtida vän jag skulle få. Så det var personkemin, lite kapacitet inblandat (haha) och sen så var priset också värt varenda krona! 




    Från Josse:

    vad är målet med hurran i år?:) - Att komma ut och starta en lokal hopptävling, ev. i dressyr!
    vad är det bästa/sämsta med hurran? Att hon är så himla lätt att ha och göra med! Okomplicerad och villig! "Sämsta" är att hon är tjurig och har egen vilja ibland och drar typ en bakut, lite tittig och vill gärna bestäma. Dock har hon tonat ner det där med att styra och ställa när jag sagt åt på skarpen!

    Hur skulle du beskriva dig själv som person,vad är din bästa/sämsta egenskap?:)
    Bästa är att jag kan samarbeta med alla. Sämsta är att jag kan har svårt att lita på folk >.<




    Från olleeeeeee:
    mål för året: Kolla ovan ^
    hur länge ha du haft hurran? Jag har haft henne i ett halvår och 3 dagar(!!)
    vad har hon för stam? e. Apple Basket RE 4 - u. Brenda 83 - ue. Koopman 68
    har hon startat dressyr? Nej det har hon inte!
    vad ha du för mål med hurran och din tid? Att starta en LA i hoppning och möjligtvis i dressyr, drömmen är MSV hoppning!
    kommer inte på så mycket men saknar dig iaf finaste:*
    Saknar dig med olivia!

     


    Såja, nu var alla frågor besvarade :D



    Kommentarer












    Trackback