• John Hickey träningen!

    I onsdags så tränade vi för självaste John Hickey!

    Jag tyckte att det var en givande träning, dock även om han inte sa så mycket till varken mig eller andra som typ "ha mer galopp, håll om mer med benen, ta inte i tyglarna osv osv.." Han fick verkligen snurr på det mentala och det gav mycket! Träningen var i 1 ½ timme, det trodde jag aldrig att vi skulle orka med men det gjorde vi!

    Hurran påväg till ridhuset och hurran före träning
       
     
    Jag var välidgt glad och nöjd i uppvärmningen, vi fick mycket berömd och man kände sig som en stjärna!
    Först travade vi bommar, sen galopperade vi bommar och sist galopperade vi över cavalettibommar. Sen så
    var det dags för själva banan, lite synd var det att vi inte fick hoppa fram på något "riktigt" hinder. Banan låg
    på 90 cm.

    Gjorde en fin banskiss i paint

    Så såg banan ut. Jag blev lite skräckis och nervös, en kombination och efter det en kombination avslutat med en trippelbarr! Jag har aldrig hoppat kombination och en till direkt efter, och aldrig en trippel heller! Men det gick bra, andra hindret blev hurran lite njaaa men hoppade en då. Efter 3 hindret så blev det en sämre väg och det var nästan stoppvarning, men hurran hoppade endå. Hon hoppade mig ur sadeln på första hindret i kombinationen och jag tappar balansen och flyger av. Jag slår mig inte utan är helt oskadd. Men jag börjar gråta för att jag var så nervös av själva banan och jag tyckte jag var dålig.. Men Camilla och Cissi var snabbt hos oss och peppade så jag hoppade upp igen och hoppade hela banan utan problem. John berömde mycket och sa det ena och andra. Bland annat att han inte riktigt gillade sadeln som jag använder på Hurran. Så jag ska leta efter en ny nu. Jag behöver en med större säte och klossar som sitter på andra ställen. 

     
    Jag tyckte att John var en bra tränare, han peppade och skämtade mycket. Så som en tränare ska vara!
    Vi får se om det blir någon mer träning för honom då jag inte vet om han kommer upp hit igen. Men kul var det!
    Och dessutom så var det nyttigt för mig att falla av ;)



    Kommentarer












    Trackback