• Man måste väl inte alltid rida?

    Hej på er!
    Nu har jag inte suttit på hästryggen på 4 dagar, Hurran fick vila torsdag-fredag och igår så busade jag på ridbanan med henne. Idag så var vi ut på en promenad! Fan så hurtig jag känner mig, jag är inte den som är ute och går i onödan eller liknande! Men det var riktigt härligt, 30+ ute med en cola i en hand och grimskaftet i den andra. Vi promenerade någon kilometer.

    Hurran var glad och nyfiken. Vi gick in i bostadsområden, på vanliga vägar och på lite andra ställen. Så skönt för båda oss att få sträcka på benen, när man väl börjar gå så slutar man inte ;)

    Jag tycker inte att det är viktigt att man sitter på hästens rygg varenda dag. Att vara på marken är inte någon dålig idé! Att rida är ju något jag älskar men man vill inte tjata ut det, det ska ju vara speciellt att sitta uppe i sadeln! Så att vila och ta det chill kan vara rätt skönt nån gång då och då.

    Imorgon är det en ny dag med nya äventyr + jobb mellan 8 - 16.30. Hard work work!


    Kommentarer












    Trackback