• Sommarjobba!

    Jag har inte heller berättat att jag sommarjobbar! Jag jobbar på SRK och ska göra det två veckor till!
    Hittills så har jag fått hjälpa till med ridläger eleverna, ridit/gått med hästar till hagen. Sett film, ätit godis, hållt egna ridlektioner, mockat m.m. Jobbar 8 till halv 5 per dag.

    Vi är 4 tjejer och 3 killar, 3 av alla oss är hästkunniga. 2 av de okunniga kan lite grann, typ gå med hästar, tränsa osv.. De lär sig mer och mer hela tiden! Men dom får göra lite andra grejer än jag som är med ridläger barnen. Det är lite mera chill faktiskt! 


    Under den här veckan har jag fått hjälpa en tjej som inte har varit lika erfaren som de andra i den minst erfarna gruppen som hon gick i. Från början var jag väldigt skeptisk mot att hon skulle vara i en egen grupp, alltså jag var orolig för att hon skulle känna sig "sämre" för att dem andra fick rida ihop osv. Men hon tyckte det var mycket roligare att vara med mig och få rida. Hon var otroligt lyhörd och gjorde exakt som jag sa, tillslut så fick hon börja rida med dem i samma grupp som hon var i från början. Det gav verkligen resultat att få vara själv en lektion och träna på det man själv behöver träna på. Hon fick mycket beröm av mig och mycket mer självförtroende än då vi började. Hon sa till mig "du är snäll, jag tycker om dig", senare i stallgången så sprang hon fram och kramade mig dessutom. Det gjorde mig rörd :') 


    Jag har också fått visa hur gymkana går till, fick möta min gamla ridlärare. Det var några meter ifrån att jag och herr putte skulle ha vunnit, en god match var det allt! ;D

    Har en del bilder från veckan, check iiiit ↓
     

    Kommentarer












    Trackback