• TÄVLINGEN - 2 JUNI

    Igår så debuterade ju jag på KDRF's ponnytävlingar! 
    Det var min första lokala tävling någonsin och min och Snurrans första tävling ihop!
    Istället för att skriva om heeela dagen så berättar jag bara hur tävlingen gick och lägger upp bilder här! :D


    Det var minst sagt spännande när jag skulle ut och tävla första klassen!
    Jag hade gått banan med Maja ett par gånger och den satt i skallen! Pappa gick runt med Snurran medans jag tog på mig kläderna, sen var det dags för framridning! Och det var verkligen perfekt! Hurran var fram, trippade litegrann och hon var jätteduktig! På framhoppningen så brassade jag på allt vad vi hade! Jennie kom och hjälpte oss också och gav lite tips och råd på vad jag skulle tänka på, dem gav en riktigt fin effekt!


    80 cm - Hurran var pigg fram och reglerbar! Vi fick många bra och fina skutt, hade ett mycket bra tempo! Hade kunnat rida liiite fortare men inte alls mycket mer än tempot vi hade. Banan satt ju som den skulle! Alla supporters utanför hejjade och Jennie stog och påminnde mig om takten! 

    Bilderna är tagna av: Linn Lundström, Alice Arnberg, Hannah Mattsson, Agnes Zedig och Anneli Jonsson!

































    Vi kom oss över alla hinder utan problem och det blev en delad första plats med alla som var felfria! :D


    90 cm - Banan var väldigt krånglig, kände mig ofokuserad och fortstod mig inte riktigt på banan.. 
    På framhoppningen märkte man att Äpplet inte trippade lite mycket som i första klassen. Vi blev båda lite mindre eggade!

    Men! Red första hindret från vänstervarv istället för höger hahaha! Sen på 3e hindret så fick vi ett stopp, helt klart mitt fel! Sen efter 4an hittade jag inte 5an så jag valde att avgå på egenhand.. Det kändes inte så värt att försöka rida en bana som man knappt kunde :$ 










    3e hindret, som vi fick stopp på första gången.. Andra gången blev det ett bamseskutt!

    Jag är jättenöjd över tävlingen! Tänk, min första tävling så knep jag åt mig en första placering och var dessutom felfri! Jag har aldrig tävlat så högre än 60 förut! Och LC.. det tar vi snart igen! Skrattar mest åt det, var väldigt klantigt av mig haha! Men det var sjukt roligt och mer tävlingar kommer det att bli!
    Nästa tävling är i slutet av juli och 19e är det träning för John Hickey, wish me luck!



    Kommentarer
    Postat av: Ellen

    Vilket fint ekipage !:)
    Hurran såg verkligen glad ut!:D

    Svar: Nämen, tack! :DJaa det var hon verkligen! Hon hade öronen framåt hela tiden som man också ser på bilderna! :D
    Sandra Ledin

    2013-06-03 @ 18:54:58
    URL: http://jagellens.blogg.se
    Postat av: Johanna

    Klart man får snurra till det då man aldrig har gjort det förut, gick ju kanonbra ändå!
    Är lite ledsen över att jag inte kunde komma å kika :(

    Men shiiiiet vad du har utvecklats mycket sen du köpte hurran!! :D

    Svar: Ja självklart haha :D! Det gick ju såbra i 80 så jag kände mig som nöjd efter det så 90 var bara en bonus! Aww ahha det kommer fler gånger! :D

    AAAAAAAAAAWWW tack snälla du! Hon ser helt annars ut och fick fina kommentarer om hennes kropp och likande :D!
    Sandra Ledin

    2013-06-03 @ 23:54:10
    Postat av: Mette

    Film!!

    Svar: Har från 90 cm men vet inte hur jag ska göra ;)
    Sandra Ledin

    2013-06-12 @ 10:12:17












    Trackback