• Uteritt

    Ikväll så for jag ut och red på min orkan!

    Just idag så var hon inte så orkan snabb, hon stannade och va tjurig på två ställen som hon har gått förbi 100 gånger x) skrittade mestadels av turen, travade på hemvägen och det går det dubbla fort, då slog orkanen till :D

    Red in på en lägda och red på en volt i båda varven. Ska endast rakrikta henne när vi rider ut då det är knepigt att ställa henne då det är så mycket annat som ska stämma in vilket blir nästan lite för krångligt för oss. Helt klart mycket enklare för en häst utan underhals att ställa böja och kröka nacke än en som har en rejälhals som jag kämpar för att få bort. Men nu vet jag vad jag ska tänka på när vi ska ut!

    På lägdan så var det lösgörande på en volt i 10 min, där fick jag igenom ställningen.. Skrittade hem och tricktränade endast 2 trick i gången; vinka och buga. Hon är en riktig baddare på att vinka med hoven, sen så är hon vänligt duktig på att buga ;)

    Hände en oväntad grej på ritten, vi skulle backa förbi ena läskiga grejen och sedan så trampar Hurran ner i diket. Dock är det "bara" 30 cm djupt och 20 brett. Otäckt var det men det var bara lugnt sen, kollat igenom och känt efter någon skada som kan ha hänt men inga sår eller något varmare ben!

    En bild från idag efter att ha varit och stoppat benet i diket och en när ritten var nästa slut:


    Kommentarer












    Trackback