• REKORD

    Idag så hade jag hemmauppgifter så passade på att rida mitt på dagen :)

    Idag så hoppade vi en bana för första gången på ett halvår! Helt otroligt haha.. Hade en bana som bestod av ett kryss på snett igenom linjen, en oxer på andra snett igenom linjen och en kombination med ett galopsprång emellan. Började att värma upp på krysset i både trav och galopp. Rullade på och sen hoppade jag oxern efter krysset. Höll på lite så. Sen tog jag kombinationen för sig själv som gick jättebra! Testade hela banan i galopp som vanligt och omvända vägen så första hindret (krysset) blev sist. Det gick jättebra!

    Sen hoppade jag av och höjde hinderna med 10 cm (var helt själv så fick vara min egen banpersonal :(). När jag hade höjt så låg hinderna kanske på 75? Det gick kanon, faktiskt riktigt jävla bra kanon! Sen hoppade jag av igen och höjde bara oxern 10 cm till. Låg på 85, blev lite klurigare men det gick sjukt bra endå för att vara så pass höjd!
    Rullade på och sen, the moment..


    Hade tänkt "hmm..asså undra om jag vågar hoppa 1m?"
    Det gjorde jag. Jag höjde oxern till 1 m. Nervös som in i helvete vad jag med körde på endå. Hade ställt mobilen på pallen så att jag skulle få film på det men den dog.. JUST före oxern :'( Men det var lika bra, får alltid sån press på mig när någon fotar/filmar.. I ALLA FALL:

    Red mot sen höga hemska oxern, och KABAM!!! 
    Vi hade hoppat en meter :'D Nog för att språnget blev åt helvete så hon fick släpa hela henne över xD
    Men vi kom över!!! Testade igen och då stannade hon.. Blev lite skraj av mig och osäker, höll på att flyga av men är så pass rutinerad att hålla mig kvar när det gäller att bli avkastad xD Hoppade kombinationen som var lite lägre och då stannade hon med. Tog kombinationen och var bestämt och sa till med rösten också. Då jävlar! Mot oxern stannade hon så det var bara att ta kombinationen igen och sen oxern. DÅ gick det :D Testade igen från andra hållet och stopp.. 

    Var alldeles för sen att trycka ifrån, dålig fart hade vi också vissa gånger och tror hon dessutom började bli lite trött efter all dess hoppning :/. 

    Men sen började jag att ta tag i min egna ridning och red ordentligt, vips så stannade hon inte mer. NÖJD "höjdhopperska" från idag xD Har än en gångbevisat för mig själv att det går, fast det var så satans läskigt!!! Men vi kom över, och ett språng blev kanon snyggt skulle jag allt tro om jag hade sett det med egna ögon :D

    Nu ska vi ut och börja galoppträna mer och bygga upp kondition så att vi orkar med de lite högre höjderna, det ska inte vara några problem :D I love my horse ♥




    Kommentarer












    Trackback