• Onsdag!

    Hej! Idag var det hoppträning för Erica Sjöström på SRK!

    Träningen började kvart i 8 och höll på till halv tio. Dock gick vi övertid men det gör inte mig något. Första träningen så var det mycket markarbete, bom, hinder, bom. 6 galoppsprång mellan. Jag var helt ute och cyklade på den träningen.. Räknade inte språng, hade typ ingen känsla för takten och ja.. Det kunde ha gått bättre! Fick sammanlagt 4 stopp tror jag.. Och det var för att jag håller henne för mycket i munnen :/.. Hurran är så pass rutinerad och reglerbar, och jag har bara tränat 3 ggr för tränare på ett år så good job of me! Nä men.. Jag har ju inte riktigt lärt mig rida henne än och i hoppningen har jag mycket kvar att lära mig! 

    Jagg blir osäker på hinder när hon stannar, tänker gång på gång att nu stannar hon. No shit att hon gör det? För jag har en dålig inställning och håller för hårt i munnen. Men det "måste" ju gå dåligt innan det kan gå bra! 

    Vi hoppade en liten bana på 80 och sista gångerna så hade jag en (för)bra galopp och var inte hård i munnen. Så woho! Nästa vecka så måste jag vara mer fokuserad! Men det är ju alltid spännande med något nytt, fel får man göra ;)




    Kommentarer
    Postat av: Johanna

    Poängen med träning är ju att man ska göra fel, så man kan lära sig göra rätt!
    Ni är ju superduktiga :D

    Svar: Precis! Tack :D
    Sandra Ledin

    2013-10-04 @ 23:48:04












    Trackback