• Varför känner jag mig så motiverad?

    Idag den 17e oktober kom den första snön.
    Jag vaknade upp imorse efter att ha krigat mig igenom nattens mardröm. Kollade telefonen och den kära appen Instagram. Till min häpnad så ser jag en massa bilder på snö. Det har börjat snöa! Jag visste inte om det var snö hos oss i lilla Bureå. Så försiktigt jag gav en blick mot vårt fönster och där ser jag att snön har landat. Lycka ♥
    Jag blev så glad och varm inombords, lycklig. Så motiverad och taggad, inte vanligt alls. Sen gick det skitbra igår på hoppträningen också. Det går bra nu :D 

    Sen senaste inlägget för 6 dagar sen med en bild på mig och Hurrans så har det hänt en del saker. Och även en massa saker som har hänt före det.


    Förra helgen så skulle det ha varit tävling i Umeå. Men den blev inställd.. De ställde in tävlingen p.g.a säkerhetsskäl då det var misstänkt kvarka på Hippologum. En häst visade symptomen på kvarka men nu har de fått provsvaren från analysen och det var ingen kvarka som tur var! Det var bra att dom ställde in den, tänk om det hade varit kvarka.. Då hade sjukdomen varit runt hela Norrland och det är väl inget som man vill ha eller sprida in i andra stall. Så det blev ingen tävling utan en lugn helg med ett grymt dressyrpass och en lång uteritt i högt tempo. Dessutom kände jag mig inte redo för tävlingen.. Nu har jag fler tillfällen att träna innan nästa tävling är.

    Södra Umeå Ryttarförening den 10e november är det tänkt att vi åker iväg och tävlar för dagen. Klasserna är LD:A och LC A:0 A:0. Känns spännande och roligt! Har aldrig varit på SURF tidigare så det blir kul att besöka en ny anläggning! Nelly åker också dit och tälvar så då är vi två personer från SRK som åker dit! Awesome!


    Och nu när vi endå är inne på hopptråden så tänkte jag berätta om gårdagens hoppträning!
    Jag hade inte bytt nosgrimma på tränset eller pannband.. Jag ville inte rida på remont eller använda Fridas pannband mer än nödvändigt ifall det skulle gå sönder eller så.. Så jag valde att rida på hacket. Var osäker på hur det skulle gå men det gick great :D! Hurran gick på transporten direkt.. tror det är dags att testa att hon lastar sig själv. Hon har gjort det tidigare men aldrig med mig då hon tjurade i vintras med att gå in i transporten. Nu är hon som en ängel! 

    På träningen så var det en evighetsbana vi hoppade. Först studs med ett galoppsprång emellan och sen en typ studs på inrespåret. Hur krångligt som helst att förklara så här! Men Hurran var skit taggad och lyssnade inte såå bra då det gällde att komma i kort galopp och i sakta tempo. Hon taggade till efter första hindret och ville hoppa i sitt egna tempo.. hehe.. Väl till själva hoppningen så gick det prima! En sak som är bra med hacket är att hon lyssnar inte lika mycket.. vilket är både bra och dåligt.. På markarbetes övningar behövs det men på banhoppning så tar jag i henne alldeles för mycket och på hack så "gör det ingenting" hon lyssnar inte lika mycket och hon bara körde och hoppa på. Till en början så känns det stabilt och tryckt att ha hacket.. DÅ behöver jag inte vara orolig över att hon ska stanna.. Iaf så gick det gick grymt bra och fick inte ett enda jävla stopp. Lycka igen..

    Det här kommer att bli det längsta inlägget någonsin känner jag... Men för några veckor sen köpte jag en hästtransport. Det behövs verkligen, nu då jag veckotränar så är det ett måste att ha en egen om man inte har någon väldigt snäll bekant som vill låna ut sin. Den är från 96 och extra bred och hög. Hur bra som helst..
    Ha en bra dag!

     


    Kommentarer












    Trackback