• Min dag!

    Måndag, första dagen på den nya veckan!
    Idag så har det varit fullt ös, jag har varit på lasarettet och tagit blodprover inför vårt besök i Umeå som sker den 17e. Jag har också varit på SRK och haft specialidrott, i skolan och till sist ridit hurran.

    På lasarettet imorse så var det lite kris om tid, dessutom så strulade nummerlapps automaten så man fick hålla koll på vem som stog på tur. När det väl var min tur så stack dem i armen och tog två rör, sen var jag klar där för dag! =)

    På specialidrotten hann jag, fick lov att byta om i bilen så jag skulle ha tid att fixa hästen. Hade verkligen skittur! Fick nämligen rida min gamle favorit Afrodite igen för första gången på ett minst ett år. ❤
    Det var verkligen skitlängesen jag red henne, men det var roligt! Hoppas på att få rida henne fler gånger så man hinner komma in i den "gamla" ridningen och hur jag ska rida henne. Jag har ju bara ridit Hurran hela året och hon är ju dessutom ponny!

    När vi har dressyr på lektionerna så får vi ha dressyrsadlar, tog självklart tillfället i akt och hade en sådan istället för en vanlig allround. Det var väldigt ovant med en dressyrsadel, på en stor häst, med en liten Sandra uppe på ;D
    Men det gick! Satt kvar och hon arbetade kanonbra i slutet av lektionen. Måste tänka mer på bakbenen jag och inte den förbannade formen, är som ett gift att ha dom med skallen nere och undertramp :P

    Ridningen hemma då:
    Idag så var det träning för Andrea, markarbete. Jag hade själv byggt min egen lilla "bana". Eller det kanske man inte kan kalla det, Men! Den bestod av 3 studshinder och på diagonalen 3 galoppbommar med 14 m mellanrum.


    Påväg till Torpet så hade jag hunnit skritta och trava lite grann. Inne på banan tog jag en galopp och det känns verkligen inte som att hon är fram, att hon inte vill.. Men Andrea är en bra tränare så hon säger det som ska justeras. Vi började på studsen och kände efter där. Hoppade 2 ggr i båda varven och fick ett stopp om jag inte minns fel. Körde igen och kom över. Sen höjde Andrea mitten hindret och jag inbillade mig att det var högt. Så stopp där pga en osäker och tveksam ryttare. Andrea sänkte men inte lika lågt som de andra hinderna. Då gick det bättre, fick va lite på både henne och mig. Men det mesta sitter ju hos mig, såklart.

    Bytte varv, travade, red olika volter, red hipp som happ och hoppade sedan studsen igen. Andrea pratade mycket och jag fick tänka på takten, sjunga Pippi visan och räkna 1,2,1,2 för att känna takten och för att jag ska ha något att tänka på så jag blir lugnare och inte lika osäker. Det gick bättre! Och ju mer vi hoppade studsen och ju bättre det gick, ju mer framåt gick hon och kändes mycket mer villig!
    Jag tränade och nötte, studsen fick nötas och jag fick sjunga.

    Vi chillade lite grann och sen så var vi på övningen igen, Andrea kortade avståndet mellan studsarna och gjorde hinderna olika höga på varannan sida och la en galoppbom före första hindret och efter sista hindret. Övningen kändes väldigt bra! Sen fick jag lov att blunda när jag skulle hoppa och lita på mig själv, när galoppbommarna kom in i bilden så kisade jag med ögonen. Och det känns så skönt att inte se! Lita på sin inre känsla och verkligen ge det en chans! Hemma ska jag nöta på det här och verkligen bli grym på det här med studs, lita på mig själv och Hurran och bara ta det lugnt utan stress eller tveksamhet.

    När det här väl sitter, då jävlar kommer vi hoppa hus och det har jag ingen tvekan om!


    Kommentarer












    Trackback